تمهیدات ویژه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی برای سامان‌دهی بازار آرد و نان

استاندار آذربایجان شرقی از تمهیدات ویژه ستاد تنظیم بازار استان برای سامان‌دهی وضعیت آرد و نان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در حاشیه نشست کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان، گفت: مقرر شده است با تشدید نظارت بر وضعیت پخت و عرضه نان، امکان دسترسی آسان مردم به نان فراهم و از تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: تخصیص سهمیه و فعال‌سازی ۴۰ واحد نانوایی آزادپز، افزایش سهمیه نانوایی‌های امین و شروع به کار نانوایی‌ها حداقل یک ساعت زودتر از روزهای گذشته، تصمیماتی بود که برای سامان‌دهی وضعیت عرضه نان گرفته شد.

وی تاکید کرد: نظارت بر نانوایی‌ها توسط گروه‌های بازرسی جهاد کشاورزی، صمت و بسیج به صورت مستمر و مرتب انجام می‌شود، اما این نظارت‌ها باید هدفمندتر و دقیق‌تر شود و مردم هم در این زمینه به دستگاه‌های مسئول کمک کنند.

خرّم درخصوص وضعیت کالاهای اساسی نیز گفت: هیچ مشکلی برای تولید و عرضه کالاهای اساسی در استان نداریم و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود و فروشگاه‌ها نیز باید از موجودی خود برای عرضه این کالاها به مردم مطمئن باشند.

وی با اشاره به افزایش حجم خریدهای مردم در روزهای گذشته، گفت: از مردم استان می‌خواهیم با آرامش خاطر، خریدهای خود را انجام دهند و امیدواریم با تلاش دستگاهای مسئول در تامین به‌موقع و کافی کالاهای اساسی، طی روزهای آینده شاهد وضعیت عادی در بازار باشیم.

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز از تشکیل روزانه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان خبر داد و گفت: وضعیت تامین و عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم به صورت مرتب و لحظه‌ای توسط این کمیته رصد می‌شود و به مردم استان اطمینان خاطر می‌دهیم که مشکلی در تأمین نیازمندی‌های آنان نداریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پس از ارائه گزارش مدیران دستگاه‌های اجرایی از روند تامین و عرضه کالاهای اساسی و راهکارهای پیشنهادی برای سامان‌دهی وضعیت بازار استان، تصمیمات لازم برای تامین مایحتاج عمومی مردم به اندازه کافی بویژه سامان‌دهی عرضه نان و کالاهای مشمول قیمت‌گذاری جدید اتخاذ شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا