نفرات برتر جشنواره ورزشی عشایر قره‌قیه معرفی شدند

نفرات برتر بیست و هفتمین دوره‌ی جشنواره فرهنگی، ورزشی عشایر آذربایجان شرقی (قره قیه) با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شدند.

به گزارش ارک خبر،علیرضا پسندیده مدیرکل دفتر توسعه ورزش های روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان طی سخنانی در این جشنواره اظهار کرد جشنواره‌ی فرهنگی، ورزشی عشایر آذربایجان شرقی (قره قیه) به‌صورت خود جوش انجام شده و با استقبال زیادی از سوی مردم منطقه مواجه شده است و وزارت ورزش و جوانان با حمایت مالی و اعتباری تلاش می‌کند که سطح این جشنواره هر سال به‌لحاظ کیفی و کمّی ارتقاء یابد.

وی اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان برای اولین بار این جشنواره را به‌صورت رسمی و حضوری زیر نظر گرفته است که سال‌های قبل به‌صورت ویدیویی این جشنواره را دنبال می‌کردیم.

قابلیت بین المللی شدن جشنواره عشایر آذربایجان شرقی

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی نیز با بیان اینکه جشنواره‌ی فرهنگی، ورزشی کلیبر قابلیت بین‌المللی شدن دارد، گفت: این جشنواره جزو قدیمی‌ ترین جشنواره‌های ملی با تعداد شرکت کننده زیاد است که دارای ماهیت گردشگری، عشایری و ورزشی است  و باید توجه ویژه‌ای به این جشنواره داشته باشیم.

محمد تقی امیری خراسانی افزود: با پیشنهاد ارائه شده از سوی فدراسیون به معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و اداره‌ی کل ورزش و جوانان استان مقرر شد ستاد استانی این جشنواره به‌منظور برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت‌های حضور مهمانان خارجی تشکیل شود.

شکستن رکورد تعداد شرکت کننده در جشنواره فرهنگی، ورزشی عشایر استان نسبت به دوره قبل

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: رکورد تعداد شرکت کننده در بیست و هفتمین دوره‌ی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان در منطقه قشلاق هارنا بخش آبش احمد شهرستان کلیبر نسبت به آخرین دوره برگزاری شکسته شده و حدود ۸۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید می‌کنند.

حبیب ستوده نژاد ادامه داد: تعامل و همکاری بین بخشی منجر به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره شده است و خوشبختانه امسال وضعیت جوّی نیز برای اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی مساعد است.

به گزارش ایسنا، در بخش اسب دوانی آقایان، جواد عبادی، سلمان غفاری و محمد آزاد در کورس اول، وحید امیر عربشاه، سلمان غفاری دلاوران و هدایت پورقلی در کورس دوم، کیجان پناهی، محسن ابراهیمی و محمد رنجبر در کورس سوم، سیدعلی حیدری، امین ابراهیمی و سعید نجفی در کورس چهارم، علی بدری، حسن فتاحی و علیار قربانی در کورس پنجم، فرهاد رنجبر، محمد رنجبر و علی روحی فرد در کوس ششم، در بخش اسب دوانی بانوان سحر ذوقی، محدثه جمالی و زهرا عالی نسب، در دومیدانی آقایان نیز حسین سیفی، سامان غفاری، محمد رضایی، محمد ابراهیمی و پویا رضوانی به‌عنوان نفرات برتر و توحید علیزاده و مه‌لقا خانی نیز  به‌عنوان سوارکارن نمونه معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا