ارزش ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی تولید ناخالص داخلی آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان‌ شرقی، ارزش تولید ناخالص داخلی(GDP) استان در سال ۱۴۰۰ را حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش ارک خبر،محمد فرشکاران در جلسه کمیته اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از این رقم ۳۷ درصد مربوط به بخش صنعت، دو درصد معدن، هفت درصد کشاورزی و ۵۳ درصد مربوط به حوزه خدمات است.

وی بر لزوم تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در فعالیت‌های اقتصادی تاکید و اضافه کرد: حلقه مفقوده بین حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و حتی بازار در مقطع کنونی، دانش بنیانی است.

وی گفت: به نظر می‌رسد شرکت‌های دانش بنیان در استان در مراحل اولیه، در یک بازار و فروش محدود گرفتار شده‌اند؛ در حالی که برای رشد و شکوفایی باید ارزش خود شرکت‌ها و گردش مالی آن‌ها افزایش یابد.

فرشکاران تصریح کرد: برای ورود به تاثیرات و تحولات بزرگ و دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار لازم است بیماری‌های عرصه دانش بنیانی استان درمان و در فعالیت شرکت‌ها انسجام و پویایی ایجاد شود.

وی یادآور شد: قصد نداریم تعداد شرکت‌های دانش بنیان را به شکل صوری افزایش دهیم؛ بلکه می‌خواهیم دانش بنیانی واقعی را تحقق بخشیم.

وی مسیر دانش بنیان را درخشان دانست و بر اهمیت مدیریت بازار دانش بنیان، ارائه خدمات و عرضه و تقاضای این حوزه تاکید کرد و طرح نیاز تقاضایی، تنظیم موافقت نامه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ایجاد ردیف خاص اعتباری و تقویت ردیف‌های اعتباری موجود را برای دستیابی به اهداف دانش بنیانی ضروری دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان‌ شرقی، در این جلسه راهکارهای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا