واقعیت‌های جنگ تحمیلی به نسل جوان انتقال یابد

روایتگر و یادگار هشت سال دفاع مقدس ضمن اشاره به ضرورت انتقال واقعیت های جنگ به نسل جوان کشور گفت: هرچند عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... موجب مهجور ماندن واقعیت های جنگ و رشادت‌های رزمندگان شده است اما ضرورت دارد این مطالب برای نسل فعلی و آینده کشور انتقال یابد.

به گزارش ارک خبر،سردار یعقوب صمدلویی، از فرماندهان لشگر پرافتخار عاشورا و همرزم شهید مهدی باکری در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در دانشگاه تبریز، با اشاره به انجام ۳۷ عملیات گسترده و نیمه گسترده در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در جنگ، ارتش عراق از نظر تعداد نیرو و امکانات نظامی بر ارتش ایران برتری داشت و بیش از ۵۴ کشور از نظر نظامی و تجهیزات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به عراق کمک می کردند.

وی افزود: برگ برنده صدام برای تحمیل مواضع خود بر ایران همانا در اختیار داشتن خرمشهر بود اما به واسطه عنایات الهی، رهبری عالمانه حضرت امام خمینی (ره) و رشادت و از جان گذشتگی رزمندگان سلحشور کشورمان و با عشق به هدف مقدس، خلاقیت های زیادی از نظر نظامی در کشورمان بوجود آمد و با عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر از بارزترین وشاخص ترین عملیات ها، استراتژی تهاجمی عراق به موضع دفاعی تغییر یافت.

وی ضمن تشریح  چگونگی و اهمیت عملیات آزادسازی خرمشهر و میزان تلفات دشمن و غنائم جنگ کشورمان به سخن ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص این پیروزی اشاره نمود و افزود: چنانچه امام (ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و می توان با مرور آیات الهی و تطبیق آن با رویدادهای این نبرد تاریخی به سنت وعده داده شده خداوند متعال در حمایت از ملت مظلوم و شجاع کشورمان پی برد.

سردار صمدلویی در ادامه به علل ادامه جنگ و عدم پذیرش قطعنامه های پیشنهادی بعد از فتح خرمشهر توسط ایران پرداخت و افزود: اگر ما آن زمان آتش بس را قبول می کردیم  دشمن  در مناطقی که  اشغال  کرده  بود  باقی می ماند همچنانکه  رژیم  صهیونیستی در بلندی های جولان  بعد از آتش بس باقی مانده  است، اما ما  بر اجرای توافقنامه  ۱۹۷۵الجزایر و قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت  تاکید  داشتیم تا  عراق به مرزهای قبلی باز گردد.

روایتگر و یادگار هشت سال دفاع مقدس ضمن اشاره به ضرورت انتقال واقعیت های جنگ به نسل جوان کشور افزود: هرچند عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … موجب مهجور ماندن واقعیت های جنگ و رشادت های رزمندگان شده است اما ضرورت دارد این مطالب برای نسل فعلی و آینده کشور انتقال یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا