اصلاح مصوبات کنکوری در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی از اصلاح جزئی مصوبات مرتبط با سنجش و پذیرش در جلسه امروز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد.

به گزارش ارک خبر،منصور کبگانیان درباره نهایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های سنجش و پذیرش گفت: مصوبات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های سنجش و پذیرش و سیاست‌های مرتبط به آن نهایی شده و حدود ۹۰ الی ۹۵ درصد مصوبه به اتمام رسیده است، فقط به اصلاحات جزئی نیاز داشت که در جلسه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و قرار شد در این خصوص جلسه‌ای با مسئولان وزارت علوم، بهداشت، سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: برهمین اساس در هفته گذشته با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر بهداشت جلسه‌ای برگزار شد و آخرین اشکالات که باعث نگرانی دستگاه‌هایی مثل آموزش و پرورش و سازمان سنجش شده بود را دریافت کردیم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: اکنون سند آماده است تا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

وی افزود: سیاست‌های سنجش و پذیرش، موضوع کلانی بود که یک دوره در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و سپس چه به صورت موجه و چه به صورت غیر موجه، چند سال نیز در مجلس مطرح شده بود. اکنون که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد این موضوع شده است، رئیس مجلس شورای اسلامی به این موضوع رأی دادند همچنین رئیس قوه قضائیه تاکید کردند که در مصوبات تردید نکنید و محکم جلو بروید و جمع بندی رئیس جمهور نیز این بود که این موضوع دیگر کامل است تنها جزئیاتی باقی مانده که آن را نیز پیشنهاد داده‌ایم، این جزئیات بسیار کم بوده که خیلی هم قابل ملاحظه نیست که در جلسه امروز شورا مطرح می‌شود.

وی افزود: به عزیزان دانش آموزان پیشاپیش اعلام می‌کنم که برای شرکت در کنکور سال ۱۴۰۲ عمق یادگیری دروس را زیاد کنند و با هدف اینکه شوکی به دانش آموزان کنکوری ۱۴۰۲ وارد نشود، امتحانات نهایی یکسال برگزار می‌شود (در کنکور سال ۱۴۰۲ تأثیر امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۶۰ درصد و کنکور ۴۰ درصد مثبت خواهد بود) بر همین اساس برای سال ۱۴۰۳ دو سال تحصیلی یعنی یازدهم و دوازدهم دبیرستان و برای سال ۱۴۰۴ نیز سه سال آخر مقطع دبیرستان را برای شرکت در آزمون سراسری عمیق‌تر مطالعه کنند.

سعیدرضا عاملی نیز دراین خصوص به مهر گفت: مصوبات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های سنجش و پذیرش که ابلاغ شده، هیچ تغییری نمی‌کند و اصلاح مصوبه مذکور در جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی فرایند تکمیلی خود را طی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا