طرح مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام، از برکات اندیشه امام(ره) است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام و هم‌چنین مسئله مهم برای انسان‌های بیدار و با وجدان جهان، یکی از برکات اندیشه امام (ره) است.

به گزارش ارک خبر،حجت‌الاسلام محمد انوری در مراسم بزرگداشت مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد که در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های شناختن عظمت افراد، پی بردن به شخصیت آن‌ها از طریق مطالعه آثار و اقدامات آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: بزرگترین اقدام امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی است و تبیین بر اساس مبانی دینی و الهی این پدیده موجب درک عظمت واقعی این انقلاب و کار سترگ امام خمینی (ره) می‌شود.

وی با استناد به آیات قرآنی در زمینه تجلی قدرت الهی در هدایت مردم از ظلمت به سوی نور (ولایت عامه)، افزود: ما باید انقلاب اسلامی را متصل به وحی و در بستر دین که استمرار و امتداد حرکت از جهالت به سوی نور را منعکس کند، تبیین کنیم.

انوری افزود: در ۱۰ سال اول بعثت، واقعه غدیر، حماسه عاشورا، احیاء شیعه توسط امام جعفر صادق (ع) و سایر حرکت‌های مشابه ائمه (ع) و بزرگان دین در همین امتداد بودند و امام خمینی (ره) در عصری که بشریت گرفتار ظلمت مدرنیته شده بود حرکت از جهالت به سوی نور را آغاز کرد و به سرانجام رساند.

وی افزود: حضرت امام (ره) با شعار نه شرقی و نه غربی در مقابل اندیشه‌های دو گانه لیبرال غربی و مارکسیسم شرقی اندیشه و راه سوم به جهان ارائه کرد و آن همان اندیشه مکتب اسلام است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ماندگار در طول تاریخ بشریت و در امتداد تاریخی منتهی به ظهور حضرت حجت (عج) استمرار و پایدار خواهد ماند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا