تکواندو کاران ایرانی در مسابقات سیزم نخستین گام را با نقره برداشتند

خبرگزاری ارک – مسابقات تکواندو بازی های المپیک نظامیان جهان (سیزم ) صبح امروز (پنجشنبه ) در حالی در کره جنوبی آغاز شد که زنان ومردان تکواندو ایران نخستین گام خود را با کسب مدال نقره قدرتمندانه برداشتند.

ناهید کیانی، تکواندوکار وزن منهای 46 کیلوگرم کشورمان در نخستین روز از مسابقات تکواندو المپیک نظامیان جهان، در راند طلایی نتیجه را به تکواندوکار برزیل، دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 واگذار کرد وبا کسب مدال نقره کار خود را به پایان رساند.
این نخستین حضور کیانی تکواندو کار جوان ایرانی در مسابقات بزرگسالان است . وی پیش از حریف برزیلی مقابل هووا یونگ از کانادا 11 بر 7 به پیروزی دست یافت .
مهدی اسحاقی نماینده وزن منهای 54 کیلوگرم مردان ایران در نخستین گام با نتیجه 18 بر 2 و در پایان راند دوم ‘اندرس انتنکیو’ از کلمبیا را از پیش رو برداشت، سپس مقابل نماینده کویت (علی المرشاد) بازهم در پایان راند دوم 29 بر 10 برنده شد و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی رسید.
دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان 2014 که اولین حضور جدی را در رده سنی بزرگسالان تجربه می کرد در ادامه و برای رسیدن به فینال نماینده کره جنوبی را هم 12تایی کرد و با نتیجه 23 بر 11 برنده از شیاپ چانگ خارج شد تا فینالیست شود.
اسحاقی در ادامه و در فینال این رقابتها به مصاف ‘وانیلتون تورس’ از برزیل که او نیز تا رسیدن به فینال تمامی رقبایش را با اختلاف 12 امتیاز شکست داده بود، قرار گرفت که در پایان یک رقابت پایاپای نتیجه را 17 بر 14 واگذار کرد و برسکوی نایب قهرمانی ایستاد.تکواندوکار برزیلی مدال برنز جهان در سال 2015 را در کارنامه داشت.
این دوره از مسابقات که دارای امتیاز 2 المپیکی (G2) است، با حضور 229 تکواندوکار از 43 کشور به مدت 3 روز به میزبانی شهر ‘مونگ یونگ’ کره جنوبی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا