دو تکواندوکار ایرانی صدرنشین جهانی

پایگاه خبری ارک – فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی دو تکواندوکار ملی پوش ایران در رده بندی ورزشکاران ماه فوریه سال 2016 میلادی (بهمن – اسفند 94) در صدر وزن های منهای 58 و منهای 80 کیلوگرم جهان قرار گرفتند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تکواندو، در این رده بندی، امتیازات مسابقات آزاد ترکیه، جام باشگاه های آسیا و تورنمنت آزاد فجیره امارات محاسبه و امتیازات سال 2012 از جدول رده بندی حذف و از امتیازات سال 2013 و 2014 به ترتیب 75 و 50 درصد کسر شده است.
بر اساس رده بندی فدراسیون جهانی تکواندو در این ماه، در وزن منهای 58 کیلوگرم (وزن اول المپیکی) «فرزان عاشورزاده» با 460،8 امتیاز و با یک پله صعود، صدر جدول را از رقیب کره ای خود پس گرفت و نفر دوم او در تیم ملی یعنی «آرمین هادی پور» با کسب 126،69 امتیاز از رده بیست و پنجم به جایگاه 16 جدول رده بندی صعود کرد.
نمایندگان کشورهای کره جنوبی، پرتغال، بلژیک، آلمان و مکزیک در این وزن در جایگاه دوم تا ششم قرار دارند.
در وزن منهای 68 کیلوگرم نیز «بهنام اسبقی» با 201،81 امتیاز هفتم است و «ابوالفضل یعقوبی» با 170،66 امتیاز و سه پله صعود در رده نهم وزن دوم المپیکی قرار دارد.
تکواندوکاران کره جنوبی، بلژیک، روسیه، مکزیک، ترکیه و اسپانیا به ترتیب اول تا ششم هستند.
صدر جدول وزن منهای 80 کیلوگرم (وزن سوم المپیکی) با امتیاز 387.38 کماکان در اختیار «مهدی خدابخشی» است و «مسعود حجی زواره»، نفر دوم او در تیم ملی با 261 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی جای دارد. در این بین تکواندوکاران مولداوی، روسیه و انگلیس در جایگاه دوم تا چهارم هستند.
اما در سنگین وزن «سجاد مردانی» تکواندوکار وزن به اضافه 80 کیلوگرم نیز با 296،46امتیاز در جایگاه چهارم وزن چهارم المپیکی است و «امید عمیدی» که به عنوان نفر دوم مردانی در این وزن است با 146،41 امتیاز و پنج پله صعود در جایگاه شانزدهم ایستاده است.
تکواندوکاران کشورهای ازبکستان (دیمیتری شوکین)، آذربایجان و ازبکستان (جسور بایکازوف) اول تا سوم هستند.
تیم ملی تکواندو مردان کشورمان توسط فرزان عاشورزاده در وزن منهای 58 کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن منهای 80 کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن به اضافه 80 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک ریو 2016 شده است.
هدایت تیم ملی ایران در بازی های المپیک ریو به عهده بیژن مقانلو، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا