تکواندو جایزه بزرگ مکزیک؛ سجاد مردانی قهرمان شد

خبرگزاری ارک – سجاد مردانی که ساعاتی قبل سهمیه المپیک ریودوژانیرو خودش را قطعی کرد، در مرحله فینال مسابقات جایزه بزرگ (گرندپری) مکزیک با کسب پیروزی به مدال طلای وزن 80+ کیلوگرم دست یافت.

در پایان مسابقات فینال گرندپری 2015، در وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی تکواندوکار شایسته کشورمان در فینال این رقابتها رو در روی «ام بار اندیایه» از فرانسه قرار گرفت و با کسب پیروزی در این دیدار مدال طلای ارزشمند این مسابقات را دشت کرد.
سجاد که در راند اول این پیکار یک بر صفر پیش بود در راند دوم بعد از ضربه خطای حریفش که با ارنج به صورت او زده شد بعنوان فرد برنده مبارزه از سوی داور معرفی و نهایتا این دیدار 2 بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.
نایب قهرمان جهان در سال 2013 که با 80 امتیاز این رقابت ها پایان خوشی را در سال 2015 داشت و تا رنکینگ چهارم وزن 80+ کیلوگرم هم بالا آمد برای رسیدن به فینال این مسابقات در اولین مبارزه اش، به مصاف «رادیک ایساو» از آذربایجان رفت و در پایان 3 راند مبارزه توانست با نتیجه یک بر صفر از سد قهرمان جهان 2015، قهرمان اروپا 2014 و قهرمان بازیهای اروپایی 2015 بگذرد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.
مردانی در این مرحله نیز به مصاف «جسور بایکازوف» از ازبکستان رفت و توانست با شکست نماینده قدرتمند ازبک ها که تاکنون سابقه باخت به هوگوپوشان ایران را نداشت، فینالیست شود.
این تکواندوکار باهوش ازبکی که در جایگاه دوم رنکینگ المپیکی وزن چهارم قرار دارد، عنوان نایب قهرمانی جهان 2015، مدال نقره و طلا آسیا در سال 2012 و 2014، قهرمانی بازیهای آسیایی 2014، دو مدال نقره و یک برنز در گرندپری 2014 را در کارنامه داشت.
مردانی که از مدت ها قبل با آسیب دیدگی های کهنه دست و پنجه نرم می کرد اما در این رقابتها عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت و توانست در مبارزه با قدرت های مطلق سنگین وزن، تنها مدال طلای کشورمان را بدست آورد و سهمیه المپیک ریودوژانیرو برزیل را نیز کسب کند.
مسابقات فینال گرندپری G8 بود و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق گرفت. در این رقابتها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجوز حضور داشتند و این مسابقات آخرین رویدادی بود که امتیاز آن برای رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه شد و با پایان این رقابتها، نفرات اول تا ششم سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را بدست آوردند.
تیم ملی تکواندوی کشورمان در 3 وزن 58-، 80- و 80+ کیلوگرم توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی سهمیه المپیک را کسب کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا