فعالیت ۴ قربانگاه موقت به همراه استقرار اکیپ‌های سیار ذبح قربانی

شهرداری تبریز همچون سال‌های گذشته در روز عید قربان، با استقرار اکیپ‌های سیار و قربانگاه‌های موقت در سطح شهر، برنامه‌های ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی به شهروندان در نظر گرفته است.

به گزارش ارک خبر،روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه مصادف با عید سعید قربان است که یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌رود. عید قربان، یعنی عید بندگی و تسلیم بی قید و شرط در مقابل فرمان الهی، یعنی به زنجیر کشیده شدن نفس و شیطان، عیدی که اطاعت انسان در مقابل فرمان الهی به امتحان کشیده شد.
قربان عیدی است که با گذشت ابراهیم از اسماعیل، پاره تن خویش الگویی شد برای گذشت پدران از فرزندان و عزیزان از یکدیگر برای فرمان برداری از امر الهی و فرزندی که هم‌چون پدر سر اطاعت از فرمان رب کرد و گلوی خود را به حکم الله در اختیار تیغ بران پدر قرار داد تا آن نیز الگویی شود برای از جان گذشتگان در طول تاریخ.
ذبح گوسفند یا دام سنگین در عید سعید قربان سنت حسنه‌ای است که در دین مبین اسلام نیز اهمیت بسیاربالایی دارد؛ تا جایی که حتی پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «خداوند عید قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سیر شوند، پس از گوشت قربانی به ایشان بخورانید.»
شهرداری تبریز به مناسبت عید سعید قربان همانند سال های گذشته تمهیدات ویژه‌ای را برای عرضه بهداشتی دام ویژه در روز عید قربان اتخاذ کرده و با راه‌اندازی قربانگاه‌های موقت و اکیپ‌های سیار در سطح شهر درصدد است تا خدمات خود را به شهروندان ارائه دهد.
عرضه احشام مخصوص عید قربان در تبریز
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز می‌گوید: امسال در راستای کنترل عرضه بهداشتی دام ویژه عید قربان، در ابتدای جاده اسپیران محلی برای این منظور اختصاص یافته است.
جواد صدیقی ادامه می‌دهد: با هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای مختلف در راستای جلوگیری از عرضه احشام در کنار جاده آناخاتون و پایگاه هوایی و نقاط دیگر با نصب بنر اطلاع رسانی‌های لازم صورت گرفته است و همچنین نیروهای خدمات شهری مناطق ۴، ۶ و ۱۰ در منطقه مستقر خواهند بود.
وی می‌افزاید: مدیریت محل ساماندهی احشام ویژه عید قربان با سازمان میادین خواهد بود و اطلاع رسانی محیط شهری و محوطه میدان بر عهده معاونت‌های دهگانه و سازمان میادین است.

خدمات‌دهی ویژه کشتارگاه شهرداری تبریز در عید قربان
در این بین مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز می‌گوید: کشتارگاه شهرداری تبریز برای عید سعید قربان با چهار قربانگاه موقت برنامه‌های ویژه‌ای برای خدمات‌رسانی به شهروندان خواهد داشت.
کریم قدرتی ادامه می‌دهد: همشهریان محترم می‌توانند با حضور در سازمان کشتارگاه و انتخاب دام خود اقدام به فریضه روز عید قربان کنند.
به گفته وی، اکیپ‌هایی هم در سطح شهر مستقر خواهند شد تا در صورت داشتن نذری، قربانی و ذبح آن در قربانگاه موقت انجام گیرد.
قدرتی بیان کرد: مانند سال‌های گذشته قربانگاه‌های موقت کشتار نیز با همکاری موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)   فعال خواهند بود.
مدیرعامل کشتارگاه تبریز می‌گوید: در تمامی قربانگاه‌های موقت دامپزشکان و ناظران شرعی به همراه خودروهای یخچال دار حضور خواهند داشت و تمامی استانداردهای لازم در این خصوص رعایت خواهد شد.
وی تصریح می‌کند: اکیپ‌هایی هم در سطح شهر به صورت سیار برای خدمت‌رسانی و ذبح قربانی فعالیت خواهند کرد که شهروندان عزیز می‌توانند برای استفاده از این خدمات با شماره تلفن ۱۳۷ یا با شماره تلفن ۰۹۳۸۱۴۹۰۰۶۱ تماس حاصل کنند.
قدرتی یادآوری می‌کند: به دلیل شیوع تب کریمه کنگو ، شهروندان با رعایت پیش سرد حتما گوشت قربانی را قبل از مصرف یک روز در یخچال و دمای صفر تا ۵ درجه نگهداری کنند.
شهرداری تبریز نیز همانند سال‌های گذشته در روز عید سعید قربان، با استقرار اکیپ‌های سیار و قربانگاه‌های موقت، تمامی استانداردهای لازم را در این زمینه رعایت کرده و شهروندان نیز می‌توانند به راحتی نذورات خود را با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط به دست نیازمندان برسانند.
عید قربان از دو جهت بندگی و تقرب و قربانی کردن و تسلیم بودن در برابر خداوند ارزشمند است. این عید با درس های مهمی برای بندگان همراه است که درس معنویت، تقرب به پروردگار، درس امامت و ولایت و درس اطاعت و بندگی نمونه‌ای از این درس‌ها است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا