زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد با پیستول‌های بیهوشی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز در خصوص زنده گیری و دورسازی سگ های بلاصاحب گفت: زنده گیری و دورسازی سگ های بلاصاحب در تبریز توسط اکیپ های زنده گیری مناطق صرفا با استفاده از پیستول‌های بیهوشی انجام می‌گیرد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از فارس، جواد صدیقی امروز در تبریز در خصوص وضعیت عقیم سازی سگ های بلاصاحب اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله  استعلام پیمانکار برای اجرای عقیم سازی سگ های بلاصاحب هستیم.

وی ادامه داد: البته همزمان با استعلام پیمانکار برای عقیم سازی، در حال احداث سایت مخصوص و پناهگاه حیوانات شهری هستیم که با تکمیل آن کلیه مراحل عقیم سازی و در این سایت انجام خواهد گرفت.

صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه بهترین راه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب و کاهش زاد و ولد آنها ، از دسترس خارج کردن پسماندهای غذایی و منابع تغذیه این حیوانات است،  افزود: به شهروندان توصیه می کنیم از رها سازی پسماندهای مواد غذایی در دسترس حیوانات خودداری کنند چون در دسترس بودن این پسماندها به عنوان غذا باعث افزایش بی رویه زاد و ولد حیوانات می شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در خصوص غذارسانی به سگ ها نیز افزود: غذا رسانی شهروندان به سگ ها از روی حیوانات دوستی و طبیعت دوستی است که در ظاهر امری خوشایند است اما در نتیجه این غذارسانی افزایش انفجاری تعداد سگها را شاهد هستیم که مستقیما تعادل زیست محیطی را به هم زده و باعث صدمه غیر قابل جبران به سایر گونه های حیات وحش در پیرامون شهرها شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا