آغاز به کار مجدد موزه مشاغل تبریز

موزه مشاغل تبریز با حضور شهردار تبریز، قائم مقام شهردار، مسئولان استانی، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تبریز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش ارک خبر،موزه مشاغل تبریز با حضور یعقوب هوشیار، محبوب تیزپاز، سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار، یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز، احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، جواد صدیقی معاون خدمات اجرایی و شهری شهردار تبریز و مدیران شهرداری و جمعی از شهروندان علاقمند به میراث فرهنگی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
پس از مشکلات فراوان در مسیر فعالیت موزه مشاغل و بی توجهی به آثار تاریخی و فرهنگی تبریز کهن که باعث تعطیلی موزه شده و وسایل این موزه به مزایده گذاشته شده بود، با ورود جدی سیدکاظم زعفرانچیلر رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین یعقوب هوشیار شهردار تبریز، وسایل موزه در آستانه مزایده و حراج عمومی طلبکاران نجات یافت.
اکنون پس از مدت ها تعطیلی، ضمن نجات موزه و لوازم آن از حراج و جمع آوری، این موزه ارزشمند مجددا با همت شهردار و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز احیا شد.
موزه استاد بهتونی نیز که نزدیک به سه سال در ساختمان انجمن شهر، ساختمانی که با دستور قضایی ساختمان پلمب شده باقی مانده و موزه فوق به تعطیلی کشیده شده بود، با پیگیری سید کاظم زعفرانچی لر موزه و آثار استاد بهتونی به یخچال صادقیه منتقل شد و همزمان با افتتاح موزه مشاغل، موزه استاد بهتونی نیز افتتاح و جهت بازدید تقدیم شهروندان عزیز شد.

برای حفظ عظمت تبریز همواره در تلاش خواهیم بود
شهردار تبریز گفت: یکی از کارکردهای اصلی مدیریت شهری، بروز رفتارها در حوزه تاریخی و فرهنگی بوده و ما در شهری زندگی می کنیم که تاریخ و فرهنگ آن بسیار عظیم و عمیق است.
“یعقوب هوشیار” در این مراسم اظهار کرد: یکی از کارکردهای اصلی مدیریت شهری، بروز رفتارها در حوزه فرهنگی و تاریخی است.
وی ادامه داد: ما در شهری زندگی می کنیم که فرهنگ و تاریخ آن بسیار عظیم و عمیق است و عظمت تاریخ را همین موزه های موجود در شهر به یدک می کشد.
شهردار تبریز گفت: موزه های موجود در شهر تبریز بیانگر عظمت تاریخ است و شهرداری ورود در این حوزه را یکی از وظایف خود می پندارد، چنانچه یکی از موضوعاتی که در روزهای نخستین مدیریت با آن مواجه شدیم، مشکلات و مسائل موجود در موزه مشاغل بود که منجر به غفلت در این موزه شده بود.
وی افزود: اما با تلاش اعضای شورای تبریز و پیگیری آن‌ها، امروز شاهد بر آغاز رسمی دو موزه اصلی شهر هستیم که در برگیرنده مفاخر و ارزش های شهر است و علاوه بر آن، جاذبه های تاریخی تبریز شهر اولین ها را معرفی می کند.
هوشیار گفت: جامعه هنری و افرادی که دلسوز تاریخ شهر تبریز بودند، دست به دست هم دادند تا این موزه در خدمت مردم تبریز، ایران و دنیا باشد تا با تاریخ، عظمت و شکوه تبریز بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: امیدواریم این همدلی ادامه یابد تا بتوانیم قدم‌های بعدی را استوارتر و محکم تر برداریم.
شهردار تبریز در پایان افزود: برای حفظ عظمت تبریز همواره در تلاش خواهیم کرد.

موزه مشاغل، تجلی گاه فرهنگ، هنر، ارزش، آداب و رسوم و سنن است
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: موزه مشاغل تجلی گاه فرهنگ، ارزش و آداب و رسوم بوده و از زوایای مختلف اقتصادی، هویتی و گردشگری حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید “کاظم زعفرانچیلر” در مراسم آغاز رسمی موزه مشاغل اظهار کرد: موزه مشاغل، از زوایای مختلف گردشگری، اقتصادی، هویتی و اقتصادی حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: موزه مشاغل، تجلی گاه فرهنگ، هنر، ارزش، آداب و رسوم و سنن است.
زعفرانچیلر افزود: مشکلات موجود در موزه مشاغل و موزه استاد بهتونی منجر به فراموشی آن‌ها شده بود اما امروز به همت فرهیختگان فرهنگ و هنر، اعضای شورای شهر تبریز و اهتمام ویژه شهردار تبریز راه اندازی شد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: امیدوارم در سایر حوزه های فرهنگی و تاریخی شهر نیز شاهد بر رونق و نشاط باشیم.
وی یادآور شد: از تلاش و همراهی شهردار تبریز در خصوص راه اندازی مجدد این موزه نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار کرد: موزه ها و آثار تاریخی در هر کشور بخشی از هویت آن منطقه را نشان می دهند و محلی برای توسعه گردشگری و مقصدی برای گردشگران است.
“تراب محمدی” افزود: بی تردید آذربایجان شرقی از لحاظ موزه غنی است. موزه مشاغل فراز و نشیب همراه بود و امروز به همت شورا و شهرداری مجدد آغاز به کار کرد.
وی اذعان کرد: دنیا بر بعد اقتصاد گردشگری، حساب ویژه ای باز کرده است. مثلاً در کشورهای همسایه چون ترکیه، گردشگر اهمیت ویژه ای به بعد گردشگری دارد چون گردش مالی آن‌ها فارغ از مباحث نفت و ذخایر معدنی است. لذا ما با ظرفیت تاریخی که در اختیار استان داریم، باید از اقتصاد گردشگری نیز بهره مند شویم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا