واردات نفت و گاز از ایران را افزایش می دهیم

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش واردات نفت و گاز از جمهوری اسلامی ایران را افزایش خواهد داد.

به  گزارش ارک خبر،«رجب طیب اردوغان« رئیس جمهور ترکیه در گفت وگو با شبکه “تی آر تی” این کشور درباره تجارت با همسایگان گفت: تجارت و همکاریهای دوجانبه با کشورهای همسایه ادامه خواهد داشت و در عین حال، هدف آنکارا تقویت خرید نفت و گاز از ایران است.
تهران اخیرا میزبان نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور و سایر مسئولان عالی‌رتبه دوطرف بود.
رئیسی در این نشست با تاکید بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه سطح روابط با همسایگان، گفت: ایران از ارتقای سطح روابط با تمامی همسایگان خود استقبال می‌کند و جمهوری ترکیه نیز به دلیل اشتراکات فراوان و سابقه دوستی دیرینه با کشورمان، از جایگاه بسیار مناسبی در مراودات سیاسی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه برخوردار است.
در این نشست جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تأمین انرژی پایدار برای ترکیه از طریق صادرات گاز اعلام کرد. در این زمینه توافق شد تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه برای ۲۵ سال آینده و افزایش میزان صادرات گاز در دستور کار طرفین قرار بگیرد که مذاکرات آن آغاز شد.
رئیس جمهور کشورمان در این نشست مناسبات میان دو کشور را مثبت و رو به ارتقا ارزیابی و خاطرنشان کرد: لازم است دو کشور با سیاست‌گذاری اصولی و توسعه همکاری‌ها، به سمت هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری سالیانه حرکت کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا