مرکز تحقیقات ترافیک تبریز مصداق بارز همگرایی علوم است

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز تحقیقات ترافیک معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مصادیق بارز و تحقق یافته همگرایی علوم در این وزارتخانه است.

به گزارش ارک خبر،مهدی رضایت روز یکشنبه در کارگاه رهیافت همگرایی علوم در مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی تبریز، افزود: بحث همگرایی نباید به ایجاد رشته های مختلف دانشگاهی و ساخت دانشکده های متعدد منجر و محدود شود، چون می توان با اتصال چند رشته نسبت به نوآوری و علم آفرینی اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه نکات بسیار خوبی در تصویب آیین‌ نامه کمیسیون رهیافت همگرایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گنجانده شده است، اظهار داشت: بر همین اساس مرکز تحقیقات ترافیک دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از مصادیق تحقق یافته همگرایی علوم در مجموعه وزارت بهداشت است که فعالیت های این مجموعه باید گسترش یافته و تقویت شود.
رضایت به جذب هیات علمی از رشته‌های غیر پزشکی در موضوع همگرایی اشاره و اضافه کرد: در این راستا به کمیسیون همگرایی، ظرفیتی برای جذب هیات علمی رشته‌های غیرپزشکی داده شد و افرادی از رشته‌های مکانیک، هوش مصنوعی، مدیریت، اقتصاد، شیمی و آی‌.تی در دانشگاه‌ها جذب شدند.
به گفته وی هم اکنون مجوز انعقاد قرارداد یک ساله با این دسته از اعضای هیات علمی اخذ شده است.
رییس مرکز تحقیقات مدیریت و پیشگیری از مصدومیت های حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این کارگاه با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در سطوح مختلف سیاست گذاری و مدیریتی با هدف همگرایی علوم، به بیان توضیحاتی درباره هدف از تشکیل این کارگاه و گروه بندی های مختلف آن نظیر ایمنی جاده ای، سلامت و علوم انسانی، رشته های بالینی و مدیریت سلامت پرداخت
همایون صادقی بازرگانی، امکانات و توانمندی های مرکز پژوهشی ایمنی ترافیک تبریز را در نوع خود بهترین عنوان و اضافه کرد: طبق ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مرکز رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.
وی پیوند بین علم و کاربردسازی را از مزیت های بسیار مهم مرکز تحقیقات ایمنی ترافیک تبریز بیان کرد و افزود: از آنجائی که موضوع ترافیک و حوادث مربوطه چندعلتی است و عوامل مختلفی همچون انسانی، سلامت روانی، جامعه شناختی، رفتارشناسی، مسایل بالینی، بیماری های فلبی و عروقی و سایر موارد در آن دخیل است، اجرای هر نوع پژوهش علمی مستلزم برخورداری از تخصص های گوناگون است که مرکز تبریز تمامی این تخصص ها را در خود دارد.
به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این کارگاه به گروه های مختلف تقسیم شده و پس از بحث و مشورت های مختلف، نظرات گروه مربوطه درباره چالش های پیش روی همگرایی علوم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد کنکاش قرار دادند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا