شرط اصلی برای ثبت جهانی کندوان/ احداث پارکینگ در روستای شگفت انگیز آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان اسکو ساماندهی اساسی روستای کندوان و حذف زوائد و ساخت و ساز‌های جدید این روستا را شرط اصلی برای ثبت جهانی کندوان عنوان کرد.

به گزارش ارک خبر،به نقل از آناج، حسین فیروزی در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات روستای کندوان که در محل سالن صخره‌ای این روستا برگزار شد بر ضرورت بهسازی داخلی روستای کندوان و حذف ساخت و ساز‌های جدید و انتقال بازارچه فروش صنایع دستی داخل روستا به خارج از محیط روستا تاکید کرد.

وی گفت: لازم است فضا برای توسعه و پذیرش گردشگر در روز‌های مختلف سال برای این روستا تعریف شده و با برنامه ریزی مسنجم و کامل به توسعه و افزایش خدمات به گردشگران اقدام کرده و زمینه را برای ثبت جهانی روستای کندوان فراهم کنیم.

فرماندار اسکو یکی از مشکلات روستای کندوان را نبود پارکینگ خودرویی دانست و افزود: در این خصوص قطعه زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در ورودی روستا تملک و مقرر شده است در اسرع وقت مجوزهاتی لازم دریافت شود و تبدیل به پارکینگ شده و از ورود خودرو‌ها به داخل روستا جلوگیری شود.

حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی هم از ایجاد شهرک جدید در پایین دست روستای کندوان برای اسکان جمعیت سرریز این روستا خبر داد و افزود: مقرر شده شروع ساخت و ساز واحد‌های مسکن روستای جدید توسط بنیاد مسکن صورت گیرد و اعتبار آن نیز توسط خود روستائیان تامین شده و با اسکان سرریز جمعیتی کندوان مشکل این روستا حل شود.

اسکندری مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری نیز بر ضرورت آموزش روستائیان در زمینه نحوه برخورد با گردشگران تاکید کرد و افزود: لازم است در کنار کار‌های عمرانی و ساخت و ساز‌های توسعه‌ای کندوان بر روی مسائل اجتماعی نیز تمرکز کنیم و فرهنگ توریست پذیری و نحوه برخورد با گردشگران را آموزش دهیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا