هوای آذربایجان شرقی گرم‌تر می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش سه الی شش درجه‌ای دمای هوای استان در طول هفته‌ی جاری خبر داد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی افزایش نسبی دما و تداوم موج گرمایی از روز یکشنبه تا اواخر هفته‌ی جاری در استان است که می‌تواند موجب افزایش مصرف آب و برق و احتمال گرمازدگی به‌ویژه در سالمندان و کودکان شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود طی هفته‌ی جاری در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شده و در صورت امکان از حضور در فضای باز به‌ویژه برای کودکان و سالمندان خودداری شود.
وی افزود: پدیده دیگر وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید است که می‌تواند موجب آسیب به سازه‌های سبک و یا خسارت به تابلوهای تبلیغاتی شود که در این مورد نیز توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۷ و ۲۲ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۷ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان و سراب با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و ملکان با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا