هشدار مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به وزش باد شدید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اعلام هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، از احتمال وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در استان طی سه روز آینده خبرداد.

به گزارش ارک خبر،مرتضی مینویی» روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: به استناد هشدار جوی شماره ۴۶ هواشناسی، استان در سه روز آینده شاهد گذر امواج تراز میانی جو خواهد بود که از فردا دوشنبه شروع می شود و تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: نوع مخاطره ای که این سامانه ایجاد می کند شامل بارش باران و برف، مه گرفتگی، وزش بادشدید و کاهش محسوس دما است.
وی در مورد اثرات این مخاطره جوی اظهار کرد: لغزندگی و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، اصابت صاعقه، وقوع تندباد های لحطه ای، احتمال سقوط اجسام و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات حساس به دما از اثرات این مخاطره است.
مینویی افزود: دستگاه های امدادی و خدمات رسان، تجهیزات، ماشین آلات، امکانات مختلف مثل برف روب و نمک پاش در نقاط مختلف آذربایجان شرقی به ویژه نقاط خطرناک و حادثه خیز مستقر هستند.
وی از مردم خواست که از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری و سفرهای غیر ضرور را لغو کنند و همچنین نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت و از کوهنوردی و دیگر ورزش هایی که نیاز به حضور در طبیعت دارد، خودداری کنند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک بهد شمار می رود.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا