مرز خسروی آماده پذیرش زائران اربعین/افزایش ۴۰ درصدی زاوار اربعین

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آمادگی مرز خسروی برای پذیرش زائران اربعین، گفت: امسال افزایش ۴۰ درصدی تردد زوار اربعین به مرزها را خواهیم داشت.

به گزارش ارک خبر،داریوش امانی ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری در سالن جلسات مرز خسروی اظهار کرد: بازدید از مرزهای شلمچه و چزابه و مهران در روزهای گذشته انجام شده و امروز از مرز خسروی بازدید خواهیم داشت.
وی افزود: یک هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان هزینه برای راه‌ها و پایانه‌های مرزی کشور در نظر گرفته ایم که ۱۷۰ میلیارد تومان به استان کرمانشاه اختصاص داده شده و می‌بایست در راستای آماده سازی زیر ساخت‌، ایمن سازی، ترمیم، روشنایی، خط کشی، نصب علائم یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر جاده‌های درگیر اربعین مسئولیت خود را به خوبی انجام دهیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: سه مرز خسروی، باشماق و ریمدان برای تردد زائرین اضافه شده است و با شروع کار دولت سیزدهم و حمایت‌های رئیس جمهور و تعاملات با همسایگان خدمات رسانی به زائرین اربعین در بازسازی مرز خسروی کارگشا و مناسب بوده که منجر به بازگشایی این مرز شده است.
وی گفت: پایانه خسروی از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و قابل ذکر است که با وجود زیر ساخت‌های موجود در مرز خسروی می‌توان گفت که این پایانه در اولویت‌های پایانه‌های کشور است گرچه بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های این پایانه انجام شده و اقدامات جزئی از قیبل افرایش وسایل سرمایشی و آب سردکن تا قبل از اربعین به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: افزایش گیت‌ها در شلمچه و مهران انجام شده و در حال حاضر گیت‌های ایران ۲ برابر گیت‌های عراق است و همین موضوع ترافیک را در مرزهای عراق به دنبال خواهد داشت.
امانی بیان کرد: در سال ۹۸ سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به زیارت اربعین مشرف شده و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم در سال جاری به پنج میلیون زائر خواهد رسید و برای این افرایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی زائر و پیاده‌روی در فصل گرما باید زیر ساخت‌ها آماده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده و امکانات سرمایشی و سایه‌بان را داشته باشیم.
وی گفت: تردد ببشتر زائرین از مرز مهران بوده و استان کرمانشاه با توجه به همسایگی با استان ایلام همراه بسیار خوبی برای این استان است و سهم بزرگی در جابه‌جایی زائرین به مرز مهران را دارد و بر اساس آمارها ۶۰ تا ۶۵ درصد از زائرین برای رفت از مرز مهران و ۷۰ درصد برای برگشت از این مرز استفاده می‌کنند.
امانی افزود: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی هشت هزار دستگاه بوده و برای ارتباط بهتر به هفت هزار دستگاه دیگر نیاز بوده و ظرفیت ناوگان هواپیمایی و قطار به ترتیب ۶۰ هزار و ۳۰۰ هزار نفر است که در تلاش هستیم برای ناوگان هواپیمایی ظرفیت ۱۰۰ هزار نفری را در نظر بگیریم.
وی عنوان کرد: ۹۴ درصد از زائرین توسط جاده جابه‌جا شده و ناوگان عمومی باید سرویس‌دهی بالایی داشته تا زائرین سفر مناسب و بدون خطری را داشته باشند و با توجه به این موضوع که اربعین امسال مصادف با بازگشایی مدارس و دانشگاه بوده و آخر ماه صفر با شهادت امام رضا (ع) همراه بوده باید ناوگان عمومی به صورتی باشد تا جوابگوی مسافرین داخلی هم باشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۳۳ درصد از زائرین در سال ۹۸ با ناوگان عمومی جابه‌جا شده و پیش‌بینی امسال ۳۵ درصد است که بیشترین مشکل برای زائرین در راه برگشت بوده و تمهیداتی با موکب‌ها در نظر گرفته شده است که بعد از پایان اربعین برخی از موکب‌ها برقرار بوده و خدمات بازگشت هم ارائه دهند.
وی بیان کرد: پس از پایان سفر روزانه بیش از ۵۰۰ هزار زائر به کشور وارد شده و بیشترین تردد برای بازگشت زائرین در روزهای ۲۲ تا ۲۷ شهریورماه خواهد بود و برای کسب هر گونه اطلاعات می‌توان با شماره ۱۴۱ تماس حاصل کرد.
امانی خاطر نشان کرد: برخی برای تردد از وسیله‌های نقلیه شخصی استفاده کرده و همین موضوع و خودروهای تک سرنشین یا ۲ سرنشین افزایش ترافیک را به دنبال خواهد داشت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در هنگام بازگشت کمتر بوده و بیشترین تصادفات جاده‌ای در هنگام بازگشت رخ می‌دهد.
وی عنوان کرد: سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ برای نخستین بار برای تردد زائرین راه‌اندازی شده و زائرین می‌توانند مسیر بازگشت خود را به این سامانه اطلاع داده تا بازگشت و ورود به کشور به خوبی و بدون مشکل انجام شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا