ضریب نفوذ گاز در آذربایجان‌شرقی ۹۹ درصد است/ سبز شدن استان تا سال آینده

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی هفته دولت امسال، درصد نفوذ گاز در استان به ۹۹ درصد می رسد.

به گزارش ارک خبر،نادر کمالی صبح امروز در م مراسم بهره‌برداری و آغاز همزمان طرح.های گازرسانی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و ۹۸.۲ جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه گاز هستند و خدمات شرکت در حال رسیدن به نقاط کاملا محروم و دور از دسترس و حتی صعب‌العبور است.
وی در خصوص طرح‌های افتتاحی هفته دولت در بخش گاز استان نیز خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۸۰ روستا با ۱۳۹۹ خانوار در هفت شهرستان مرند هریس، جلفا، شبستر، مراغه، کلیبر و هشترود با ۸۳ میلیارد تومان اعتبار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی افزود: علاوه بر این کلنگ‌زنی طرح‌های  گازرسانی به ۲۴ روستای استان و نیز برخی پروژه‌های تقویت شبکه نیز با مجموع ۱۹۳ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت امسال صورت می.گیرد که با بهره‌برداری از پروژه‌های این هفته و سایر طرح‌های در دست اجرا، پوشش روستایی شبکه گاز استان به ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.
کمالی تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت ۱۴۰۱ تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز طبیعی از دو هزار و ۳۶۰ روستا به دو هزار و ۴۴۰ روستا افزایش می‌یابد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گازرسانی به معدود روستاهای استان می‌توان گفت، آذربایجان‌شرقی سال آینده در نقشه گازرسانی کشور سبزپوش خواهد شد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا