اشتغال زندانیان تاثیر مستقیم در کاهش جرم دارد

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: اشتغال زندانیان تاثیر مستقیم در اصلاح مجرمین و کاهش زمینه های ارتکاب جرائم دارد.

به گزارش ارک خبر،محبوب علیلو روز پنجشنبه در بازدید از زندان مرکزی تبریز و ملاقات با زندانیان اظهار کرد: در این بازدید مسائل، مشکلات و موانع احتمالی بر سر راه توسعه اشتغال در کارگاه های داخل زندان و مجموعه های خارج از آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروهی متشکل از اعضای شورای معاونین دادستانی مرکز استان و مسئولین اداره کل زندان های استان و زندان تبریز تشکیل شود تا جوانب امر و مسائل مربوط به حوزه اشتغال و حرفه آموزی را بررسی و آسیب شناسی کند.
وی گفت: با احصای راهکارهای توسعه اشتغال زندانیان و با همکاری مشترک و هم افزایی، سطح کمی و کیفی برنامه اشتغال زندانیان را تا پایان سال ارتقا داده و قدم های موثری را خواهیم برداشت.
وی اضافه کرد: هرچه قدر بتوانیم اشتغال زندانیان را توسعه دهیم به همان میزان در اصلاح مجرمین موفق خواهیم بود و این امر در بازسازگاری اجتماعی افراد زندانی و برطرف کردن فرصت و موقعیت ارتکاب جرائم تاثیر مستقیم دارد.
علیلو به تاثیرات اشتغال زندانیان بر خانواده های آنان اشاره کرد و گفت: با ایجاد درآمد پایدار و دستمزد ناشی از فعالیت های اشتغالزائی بخشی از سبد هزینه خانواده ها تامین می شود بنابراین باید همه تلاش کنیم و دست در دست هم دهیم تا از این ظرفیت و مزیت، مجموعه زندان و زندانیان را بهره‌مند سازیم.
وی از دادستان های شهرستان ها و روسای حوزه های قضائی خواست تا با ورود جدی در این امر زمینه اشتغال حداکثری زندانیان را با همکاری مجموعه کارکنان زندان ها فراهم کنند که تحقق  این مهم، به طور قطع نتایج خوبی در اصلاح مجرمین و بازگشت زندانیان به جامعه به دنبال خواهد داشت.
علیلو خاطرنشان کرد: بازدید مستمر و منظم از زندان تبریز و زندان های استان از اولویت‌های کاری دادستانی مرکز استان بوده و طبق برنامه مدوّن، اعضای شورای معاونین دادستانی مرکز استان به همراه قضات شعب تحقیق و اجرای احکام کیفری در زندان ها حضور می یابند تا مسائل و مشکلات و درخواست های زندانیان را استماع و طی یک برنامه هدفمند دستورات مقتضی را جهت حل و فصل مشکلات صادر کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا