پوشش تحصیلی واقعی ۹۴ درصد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم و حدود پنج هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم که نشان می‌دهد ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دور دست اراده جدی دارد.

به گزارش ارک خبر،یوسف نوری در نشست مشترک با  وزیر فرهنگ سوریه با بیان اینکه امید است زمینه‌ای برای تعامل موثر هرچه بیشتر باشد و بتوانیم با توجه به ظرفیت دو کشور اقدامات اجرایی و راهبردی مناسبی را جهت ارتقای سطح فرهنگ و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه رقم بزنیم گفت: آنچه در تاریخ دو کشور دیدیم ارتباط وثیقی بوده که خودش را در برهه‌هایی از زمان به خوبی نشان داده است.
وی افزود: یکی از مهمترین نقاط اوج این ارتباط زمان جنگ تحمیلی بود که همه کشورها علیه ایران بسیج شدند، اما سوریه نه تنها با آنها همراه نبود بلکه حامی و کمک کار ما بود.
نوری با بیان اینکه سیاستهای جمهوری اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود براین قرار گرفت تا در توطئه‌ای که برای سقوط سوریه توسط افراطی‌ها و دواعش صورت گرفته بود، ما با تمام قوا حامی کشور برادر سوریه باشیم گفت: ما شهدای بسیاری تقدیم کردیم و تعدادی از معلمان در جریان مقاومت حضور داشتند و به شهادت رسیدند.
۸۱ درصد معلمان دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند/ پوشش تحصیلی واقعی ۹۴ درصد است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در ایران گفت: ۴۹ درصد دانش آموزان دختر هستند. یک میلیون معلم داریم که ۵۳ درصد آنها بانوان هستند. بیش از ۸۱ درصد تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارند. پوشش تحصیلی واقعی ما در کل دوره های تحصیلی ۹۴.۳ درصد و در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است.
نوری افزود: حدود ۲۰۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم و حدود پنج هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم که نشان می‌دهد ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دور دست اراده جدی دارد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم اظهار کرد: دانش آموزان ما امسال در المپیادهای جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند. در حوزه فرهنگی نیز ظرفیت‌های خوبی داریم. دو هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی داریم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تربیت هنرمندان در حوزه‌های سینما و ادبیات است و هرساله با در اختیار داشتن ۳۵۱ اردوگاه تربیتی برای برگزاری اردوها برنامه ریزی می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال در تابستان برای معلمان جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار کردیم که‌ ۱۴۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند گفت: جزو معدود کشورهایی هستیم که کتابهای چاپ شده برای کودکانمان رده بندی سنی دارد که بر اساس استانداردها انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه ما شبکه آموزشی دانش آموزان موسوم به شبکه ملی شاد داریم گفت: این شبکه از اوایل همه گیری کرونا آغازبه کار کرد. یکی از ویژگی های این شبکه برخورداری از موتور جست وجوی اختصاصی و فضایی ایمن است.
نوری افزود: این شبکه در دوران آموزش غیرحضوری مدارس، بیش از ۱۱ میلیون مخاطب دانش آموزی داشت. بخش‌های فرهنگی و هنری در این شبکه برجسته شده و زمینه خوبی برای تبادل و انتقال تجربه در جمهوری اسلامی ایران است و نظیر چنین شبکه‌ای در دنیا کم داریم.
وی با بیان اینکه سندتحول بنیادین سند بی نظیری است که کشورهای اسلامی می‌توانند آن را الگو قرار دهند و از ورود اسناد غربی جلوگیری کنند گفت: نسحه ترجمه شده عربی سندتحول بنیادین در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌تواند مبنایی باشد تا برای کشورهای عضو کنفرانس اسلامی و آیسسکو یک سند واحدی بنویسیم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا