دیپلماسی سلامت از نکات مورد توجه دولت است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از نکات مورد توجه دولت سیزدهم، دیپلماسی سلامت است که با توجه به این که ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌های سلامت را در منطقه داراست باید از این فرصت در حوزه دیپلماسی استفاده مطلوبی کرد.

به گزارش ارک خبر،دکتر بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بخش ملک‌آباد در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته نشستی با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت به میزبانی کشورمان برگزار شد و در دیداری که رییس جمهور در شانگهای با کشورهای منطقه دریای خزر داشتند نیز توافقنامه سلامت به امضا رسیده است که بر اساس آن کشورهای عضو در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
او ادامه داد: با توجه به امکانات و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، دبیرخانه ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است و به زودی کشورهای عضو پیمان شانگهای به منظور اجرای برنامه ها و اقدامات مشترک در زمینه بهداشت و سلامت به تهران دعوت می شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به وضعیت ممتازی که جمهوری اسلامی ایران و حوزه سلامت کشورمان داراست یکی از دیپلماسی‌های موفق منطقه همین همکاری‌ها خواهد بود از این رو به دنبال آن هستیم که همانند کشورهای اروپایی که دانشجویان و استادان به راحتی از مرز کشورهای یکدیگر عبور می‌کنند در منطقه نیز این برنامه را اجرا کنیم تا ضمن سهولت رفت و آمد دانشجویان، استادان و پزشکان برای شرکت در همایش‌های بین المللی، بیماران نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
عین اللهی افزود: این برنامه در بخشی از کشورهای منطقه اجرا شده است و به دنبال آن هستیم که در کشورهای عضو پیمان شانگهای نیز عملیاتی شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه در بدو ورود به شهر مشهد به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شدند.
بازدید از بیمارستان‌ سیار و پایگاه اورژانس ۱۱۵ مُلک‌آباد، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی طالقانی و افتتاح اتاق عمل این بیمارستان و نیز بازدید از ایستگاه‌های سلامت در مسیرهای منتهی به مشهد و همچنین شرکت در جلسه اعضای کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از جمله مهمترین برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مشهد است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا