تبریز، کانون رایزنی های اقتصادی در دولت سیزدهم

دیپلماسی اقتصادی به عنوان سیاست راهبردی دولت سیزدهم، تبریز را به کانون رفت و آمد هیات‌های اقتصادی خارجی تبدیل کرده، به طوری که استاندار آذربایجان‌شرقی با مقام های ۱۲ کشور دیدار و در خصوص توسعه مبادلات تجاری با کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی، رایزنی کرده است.

به گزارش ارک خبر،

سفر رییسی به مسکو نقطه عطف در روابط تهران – روسیه است
سفیر فدراسیون روسیه در تهران نیز در دیدار با نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سفر رییسی به مسکو، گفت: این سفر نقطه عطف در روابط تهران – مسکو است.
لوان جاگاریان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، افزود: بعد از این سفر و ملاقات حضوری پوتین و رییسی، سه تن از وزرای دولت جمهوری اسلامی هم از مسکو بازدید کردند که امیدوارم در سال جدید شاهد توسعه‌ رفت‌وآمدها از سوی هر دو طرف باشیم.
وی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، اظهار داشت: در مدت ۱۰ سال حضورم در ایران، به‌ صورت مستمر از تبریز بازدید کرده‌ام و به طور کامل در جریان ظرفیت‌های این استان در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری و صنعتی هستم.
جاگاریان با اشاره به اینکه همکاری آذربایجان شرقی با روسیه قدمتی طولانی دارد، یادآور شد: در حال حاضر ارتباطات خوبی بین تبریز و جمهوری تاتارستان روسیه وجود دارد و معتقدیم که با وجود ظرفیت‌های مشترک بین دو طرف، این روابط می‌تواند توسعه یابد.
سفیر روسیه در تهران به نیازمندی بازار روسیه به محصولات کشاورزی و مواد غذایی اشاره و اضافه کرد: مشکلاتی که برای صادرات برخی محصولات از آذربایجان شرقی به روسیه وجود داشت، رفع شده است و هم اکنون بسیار علاقه‌مند به توسعه مبادلات در این زمینه هستیم.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا