تلاش می‌کنیم مردم برای کارهای عادی خود کمترین مشکل را داشته باشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات عادی برای بحث کسب و کار مردم را مرتفع کنیم تا کسب و کارها بیش از این آسیب نبینند.

به گزارش ارک خبر،عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با سرعت اینترنت و اینکه فیلتر اینستاگرام و واتساپ چه زمانی برداشته می‌شود؟ گفت: برخی از پلتفرم‌های عمدتاً آمریکایی در اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و بستری برای اغتشاشات شده بودند و بنا به صلاح دید، محدودیت‌هایی اعمال شد و برداشتن محدودیت‌ها به تشخیص مراجعی است که محدودیت‌ها را به ما ابلاغ کردند.
وی افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات عادی برای بحث کسب و کار مردم را مرتفع کنیم تا کسب و کارها بیش از این آسیب نبینند. همان طور که کسب و کارهای فیزیکی این مدت آسیب دیدند کسب و کارهای مجازی هم اثر پذیرفتند و مسئولیت با افرادی است که اغتشاش ایجاد کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت طبق قواعد جمهوری اسلامی برای ارائه خدمات اقدام کند از آن استقبال می‌کنیم و هر اپراتوری که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند مخصوصاً در جاهایی که بستر اینترنت نداریم از کمک دهی و خدمات رسانی آن استقبال خواهیم کرد.
زارع پور در رابطه با اینکه گفته می‌شود محدودیت‌های اخیر در راستای اجرای طرح صیانت و مقدمه آن است، تصریح کرد: مقدمه‌ای که با آشوب شروع شود چه مقدمه‌ای است؟ این محدودیت مقارن با اتفاقات کشور است و فیلم‌هایی که طبق قواعد بین المللی هم انتشار آن ممنوع است در این فضا منتشر می‌شد و تمام خسارت‌ها بر عهده همین پلتفرم‌ها است و مرجع تصمیم گیری برای اعمال محدودیت‌ها وزارت ارتباطات نیست.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا