افزایش ۱۰ درصدی کرایه های مدارس در تبریز 

دبیر ماده 18 و مسئول انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش گفت: مصوبه قبلی که شورا داد منطقی بود اما مدارس دولتی مبلغ زیادی گرفتند و نتوانستند کنترل کنند.

به گزارش ارک خبر،دستور جلسه دوم امروز شورای شهر تبریز بررسی نامه سرپرست آموزش و پرورش استان با موضوع پیشنهاد متمم نرخ سرویس های حمل و نقل مدارس بود.

“یعقوب وحید کیا” معاون حمل و نقل و ترافیک شهری ابتدای جلسه با اعلام اینکه امسال سالی است که بعد از دوسال تعطیلی کرونایی مدارس باز می شود، شرایط متفاوتی را پشت سر داریم و نزدیک به ۱۸۰ درصد افزایش هزینه در کرایه ها داریم.

وحیدکیا ادامه داد: آن چه ما درباره مدارس غیرانتفاعی بررسی کردیم با کرایه مصوب شده تفاوت دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری تصریح کرد: ۸۰ درصد سرویس ها در مدارس دولتی و غیر انتفاعی در مدارس مستقر شدند.

در ادامه “شهرام دبیری” گفت: پیشنهاد آموزش و پرورش بالا بود و اعلام کردیم در این رابطه تجدید نظر کنند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شده در کمیسیون منطقی تر بود توضیح داد: تصمیمی که گرفتیم منطقی تر بود و از واقعیت ها متفاوت است و مدارس غیر انتفاعی چندین برابر آن را می گیرند و مشکلی هم پیش نمی آید، تاکسیرانی در این زمینه کمک کند و آموزش پرورش درصد خود را نگیرد.

سپس “روح اله رشیدی” افزود: چند نکته در این موضوع دارای ابهام است، اول اینکه چند شرکت فعال هستند؟ این فراخوان ها چگونه اطلاع رسانی شده است؟

وی خطاب به اعضای شورا گفت: زیر هر تصمیمی نرویم، مردم از هر طرف در فشار هستند.

وی خبر داد: دو سوم مدارس تبریز غیر انتفاعی می باشد و این یک فاجعه می باشد!

“اصغر شفایی” دبیر ماده ۱۸ و مسئول انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش گفت: مصوبه قبلی که شورا داد منطقی بود اما  مدارس دولتی مبلغ های زیادی گرفتند و نتوانستند کنترل کنند.

وی تاکید کرد: به مدارس ابلاغ کردیم که اگر مبالغ زیادی گرفته شود تعزیرات حکومتی ۵۰ میلیون تومان جریمه خواهد کرد!

در ادامه “حکیمه غفوری” اضافه کرد: تورم موجود در جامعه تنها برای سرویس مدارس نیست، یک سری عدم مسئولیت ها باعث شد شهریه ها به گردن مردم افتاده است.

وی با اشاره به ترافیک موجود در شهر گفت: اگر این مبلغ افزایش پیدا کند برای ترافیک فرقی نخواهد داشت بلکه بیشتر خواهد شد چون مردم توان پرداخت نخواهند داشت و فرزندان خود را با ماشین شخصی می برند.

“روح اله دهقان نژاد” دیگر عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه با این صحبت ها انتظار دیگری برای رانندگان ایجاد می‌شود گفت: برای سرویس مدارس انتظار ایجاد شده است چون برای آنان گفتیم مبلغ را علی الحساب واریز کردیم یعنی اینکه این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه همیشه فشار برای مردم ایجاد می شود گفت: رانندگان شخصی را به سرویس مدارس اضافه کنیم و اولیایی که دانش آموز خود را می برند چند دانش آموز دیگر هم سوار کنند و درصد مدارس را حذف کنیم، به این قضیه منطقی تر نگاه کنیم بنده فرزندان خودم را با خودرو شخصی به مدرسه می برم.

“یعقوب هوشیار” شهردار کلانشهر تبریز در ادامه جلسه به موانعی که آموزش و پرورش ایجاد کرده است اشاره کرد و گفت: دلیل ترافیک این است که طرف از نصف راه فرزند خود را به باغمیشه می برد باید به این موارد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مشکل خودرو نداریم، اتفاقا خودروی مازاد داریم، در رابطه با آموزش و پرورش صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره موضوع اقتصادی صحبت می کنیم چرا که آموزش و پرورش تبدیل به تجارت شده است و صحبت اکنون رقابت برای افزایش قیمت است!

هوشیار در پایان خاطرنشان کرد: آن چه باید امروز در شورای شهر تاکید کنیم ثبت نام در جغرافیای شهری در اولویت باشد مگر در استثنائات، نوع نگاه ها را باید عوض کنیم.

در پایان دستور جلسه دوم، با رای اکثریت اعضای شورا ده درصد کرایه سرویس مدارس نسبت به مصوبه قبلی افزایش یافت.

گزارش نصر اضافه می کند؛ برای خودرو های سورتی مسیر نزدیک تا ۳ کیلومتر ۲ میلیون تومان، ۳ تا ۶ کیلومتر ۲۳۰۰ و ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۲۶۰۰؛ برای خودرو ون تا ۳ کیلومتر ۳۶۰۰ و ۳ تا ۶ کیلومتر ۴ میلیون تومان و ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۴۴۰۰؛ برای مینی بوس تا ۳ کیلومتر ۳ میلیون تومان، ۳ تا ۶ کیلومتر ۳۵۰۰ و ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۴ میلیون تومان است و درصورت تخلف موضوع به تعزیرات گزارش و جریمه سنگین ۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا