وجود ۶۶ مدرسه کانکسی در آذربایجان شرقی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در استان وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال شاهد ساماندهی این مدارس باشیم که به برکت سیاست‌های محرومیت زدایی و توسعه عدالت آموزشی دولت است.

به گزارش ارک خبر،فرهاد فرهودی در آیین افتتاح مدرسه دو کلاسه برکت شهدای گیندوان، ضمن قدردانی از بنیاد برکت و مردم شریف روستای کندوان شهرستان سراب، گفت: این پروژه که امروز افتتاح می‌شود، در قالب طرح ساماندهی مدارس کانکسی مزین به نام شهید پناهی و جز سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش و دولت است.

وی بیان کرد: امیدواریم تا شاهد جشن برچیده شدن آخرین مدرسه غیر مستحکم در استان باشیم.

مدارس خیرساز، نمود واقعی مشارکت مردم در اداره کشور هستند

فرهودی در آیین افتتاح دبستان روستای حسنجان نیز ضمن اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان انقلابی و حمایت‌های خیران مدرسه ساز، مدارس خیرساز را نمود واقعی مشارکت مردم در اداره کشور عنوان کرد.

وی افزود: این مدارس نماد اتحاد ملت و دولت است و افتتاح این مدارس مایه مباهات ما است چرا که مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان کارمندان دولت نباید لحظه‌ای غفلت کنیم و باید تمام تلاش ما در راستای ارتقای دانش و پیشرفت ایران اسلامی و دانش آموزان باشد، نوسازی مدارس تنها دستگاه دولتی است که با بدنه‌ی اجتماعی ارتباط و مشارکت صددرصدی دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم تا با یاری خیران و دولت، گام‌های بزرگ بیشتری در راستای ایجاد فضای امن آموزشی برای دانش آموزان برداریم.

رتبه اول استانی شهرستان سراب در مدرسه سازی

یوسف داوودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح این مدارس، گفت: شهرستان سراب بنا بر گزارش اداره کل نوسازی استان رتبه اول مدرسه سازی در آذربایجان شرقی را از آن خود کرده است و این افتخار نشانگر تلاش‌های شبانه روزی مسئولان استانی و شهرستانی است.

گفتنی است؛ مدرسه دو کلاسه برکت شهدای گیندوان به عنوان جایگزین مدرسه کانکسی با ۸۰ متر مربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۴۰ درصد از اعتبار آن توسط بنیاد برکت و ۶۰ درصد توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تامین شده است.

مدرسه روستای حسنجان نیز تمام خیری بوده و فقط عملیات تاسیسات مکانیکی آن توسط نوسازی مدارس استان تکمیل شده و در ۱۳۵ مترمربع و با سه کلاس درس ساخته شده است.

فرهاد فرهودی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح مدرسه پنج کلاسه خیرساز دکتر شهرام یوسفیان روستای سوین بخش کندوان شهرستان میانه نیز ضمن تقدیر و تشکر از خیرین محترمی که در ساخت این مدرسه مشارکت کرده‌اند، گفت: امروز خوشحال هستیم که یک فضای آموزشی دیگر را به فضاهای آموزشی استان افزوده‌ایم.

وی ضمن اشاره به نقش بسزای مجمع خیرین مدرسه ساز استان و بخش کندوان میانه در ساخت مدارس و جذب خیرین، اظهار کرد: امروز در بخش کندوان میانه دو پروژه شامل هفت کلاس درس را افتتاح خواهیم کرد که مایه مباهات است.

وی افزود: نوسازی مدارس استان اراده کرده تا در برنامه چهار ساله که یک سال آن تمام شده، تمام پروژه‌های نیمه تمام خیری و دولتی را تکمیل کند تا دانش آموزان عزیز باز این فضاهای آموزشی بهره مند شوند.

فرهودی در پایان گفت: شور و شوق دانش آموزان عزیز، انگیزه برای خدمتگزاری ما برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امیدواریم تا این دانش آموزان به عنوان آینده سازان جمهوری اسلامی، در این مدارس ایمن درس بخوانند و هرگز فراموش نکنند که پیشرفت و توسعه ماندگار زیر پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دست یافتنی است.

گفتنی‌است؛ این مدرسه باحضور مسئولان شهرستانی و استانی، به عنوان جایگزین مدرسه کانکسی افتتاح شد.

توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، این مدرسه با متراژ ۲۸۵ متر مربع توسط خیرین محترم خانم آبائی و یوسفیان و با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است.

مدارس به تعداد ۱۰ کلاس درس شهرستان‌های سراب و میانه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا