۵۴ میلیارد تومان برای احداث ۲ ایستگاه مترو تبریز هزینه شد

شهردار تبریز گفت: ۵۴ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای احداث و اتمام عملیات عمرانی ایستگاه‌های ۱۵ و ۱۶ قطار شهری این کلان‌شهر هزینه شده است.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایستگاه‌ ۱۵ خط اول قطارشهری تبریز به عمق ۲۱ متر در سه طبقه به مساحت شش هزار و ۸۵۴ مترمربع و ایستگاه ۱۶ قطارشهری نیز به عمق ۱۸ متر در ۲ طبقه و مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع با دو دسترسی مجهز به آسانسور و پله برقی احداث شده است.

وی اظهار داشت: این ایستگاه ها به همراه ۹ پروژه عمرانی دیگر شهرداری به مناسبت هفته وحدت به بهره برداری می رسند و برای اجرای کل ۱۱ پروژه عمرانی ۸۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه عتیق با ۱۲۷ هزار مترمربع مساحت، گفت: این پروژه در دو فاز اجرا شده و طبق برآوردهای انجام شده یکصد میلیارد تومان برای تکمیل کل پروژه مورد نیاز است.

هوشیار، ادامه داد: فاز اول این پروژه در ۹۳ هزار مترمربع مساحت احداث شده و شامل ۲۲۰ واحد تجاری و یکصد واحد خدماتی است که از این تعداد ۸۷ واحد خدماتی و ۱۳۲ واحد تجاری توسط شهرداری تبریز به شهروندان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از ۷۰۰ واحد پارکینگ برای استفاده مالکان و شهروندان تشکیل شده است، یادآوری کرد: مرحله دوم مجتمع عتیق نیز با ۳۴ هزار مترمربع زیربنا و ۱۳۳ واحد تجاری احداث شده است.

شهردار تبریز گفت: ۱۱۸ مورد از واحدهای مرحله اول این پروژه واگذار شده و تنها ۱۵ واحد در اختیار شهرداری باقی مانده است و مرحله دوم این پروژه نیز شامل ۸۸ واحد خدماتی بوده که همه آنها به شهروندان واگذار شده است.

هوشیار، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی مرحله دوم پروژه عتیق، افزود: این مجتمع دارای ۳۰۰ پارکینگ در طبقات مختلف است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا