70 درصد فقرا در کشورهایی با درآمد متوسط هستند

خبرگزاری ارک ـ مدیرکل دفتراموربین الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به وجود هفتاد درصد فقرا در کشورهایی با درآمد متوسط هستند، گفت: در گذشته افراد فقیر بیشتر در کشورهایی با درآمد پایین بودند.

دکتر لیلا فلاحتی روز دوشنبه در چهاردهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاههای اجرایی افزود: 60 درصد فقرا در چین، هند، پاکستان، اندونزی و نیجریه و 10 درصد نیز در بنگلادش، کنگو، تانزانیا و اتیوپی هستند.
وی با اشاره به سند اهداف توسعه پایدار که برای سال 2015 تا 2030 با حضور ایران و روسای کشورهای مختلف در سازمان ملل و در مهرماه 94 به تصویب رسید، افزود: این سند دارای 6 موضوع کلی، 17 آرمان و 169 شاخص تعیین شده برای توسعه پایداراست، اما درسال 2015 دستاوردها فاصله زیادی با آرمان ها داشت به همین منظور بایستی در طراحی آرمان ها نگاه جهانی تری داشته باشیم.
فلاحتی تصریح کرد: مهمترین انتقاد به اهداف توسعه هزاره این است که به نحوه مصرف منابع، تولید کالت و خدمات، اشتغالزایی، زمامداری مطلوب و آزادی بیان اشاره ای نشده بود و در شناسایی ریشه ای فقر ناکام مانده و نگاهی جامع به توسعه نداشته است.
مدیرکل دفترامور بین الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هدف اصلی اهداف توسعه پایدارهزاره امحای فقر، پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی، اطمینان از آموزش فراگیر، دسترسی به آب و انرژی، توسعه و رشد اقتصادی، تدارک زیرساخت ها قابل تجدید، کاهش تبعیض، ساخت شهرها و اطمینان مصرف و الگوی تولید پایدار است که این اهداف پنج تغییر اساسی را مورد توجه قرار داده است.
وی این تغییرات را پایان دادن به فقر شدید، ساختن آینده براساس توسعه پایدار، متحول کردن اقتصاد برای مشاغل و رشد دربرگیرنده، ایجاد رویحه جدید همکاری و ایجاد صلح و نهادهای موثر، پاسخگو و باز برای همگان عنوان کرد و گفت: باید پس از سال 2015 از اعتقاد به کاهش فقر به سمت اعتقاد به از بین بردن فقر شدید برویم.
چهاردهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاههای اجرایی در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا