تکمیل چرخه اکوسیستم دانش بنیان ها در ارس / صاحبان ایده را به ارس دعوت می کنیم

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از تکمیل اکوسیستم دانش بنیان ها در این منطقه خبر داد.

به گزارش ارک خبر،مجید کیانی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری رینوتکس ۲۰۲۲ تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر اقداماتی که پیش از این در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس صورت گرفته بود به مرحله تولید و خروجی رسیده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ارس اکوسیستم کامل دانش بنیان ها اعم از مرکز رشد؛ صندوق دانش بنیان و پژوهش فناوری؛ شتابندهنده ها و سایر مراکز مورد نیاز برای شرکت های دانش بنیان را داریم.

وی با بیان اینکه از ۵۳ شرکت فناور در مجموعه منطقه آزاد ارس حمایت شده است، افزود: هم اکنون هشت شرکت موفق شده اند به مرحله دانش بنیان برسند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ اذعان داشت: امروز در رینوتکس ۲۰۲۲ یکی از محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه خدمات کشاورزی رونمایی شد که قطعا امیدواریم در آینده شاهد محصولات بیشتری در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت و کشاورزی جزو رتبه های برتر مناطق آزاد کشور به شمار می رود و حتی در حوزه گلخانه ها به قطب تبدیل شده است در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم تا شرکت های فعال در حوزه کشاورزی که محصولات مختلف دانش بنیان تولید می کنند مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: حتی فضای لازم برای تست محصولات مختلف نیز در این سازمان فراهم شده است به همین دلیل از همه فعالان حوزه های کشاورزی و گردشگری دعوت می کنیم تا به منظور تقویت فعالیت های دانش بنیان خود به ارس تشریف بیاورند تا از مزایای اکوسیستم دانش بنیان ارس بهره مند شوند.

 

 

 

انعقاد تفاهم نامه با فن بازار ملی ایران

کیانی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با فن بازار ملی ایران در جریان برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ خبر داد و افزود: امروز با فن بازار ملی ایران تفاهم نامه ای امضا شد تا در راستای این تفاهم نامه از ظرفیت های فن بازار ملی ایران برای رفع نیازهای تکنولوژی صاحبان صنایع ارس استفاده کنیم و همین طور از ظرفیت فن بازار برای معرفی محصولات ارس در سطح کشور و بین المللی بهره ببریم چرا که ما به دنبال این هستیم که بتوانیم محصولات صادراتی ارس را افزایش دهیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اذعان داشت: اعتقاد داریم محصولات تولیدی ارس ظرفیت بالایی در حوزه صادراتی دارند به همین دلیل لازم است که در این زمینه یک سری واسطه ها زمینه کمک به تولید کنندگان جهت معرفی محصولات به بازارهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه را فراهم کنند.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس آمارها در ۶ شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان کالاهای صادراتی ارس از رشد خوبی برخوردار بوده است.

این گزارش می افزاید، دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۲۲ از ۲ لغایت ۶ آبان ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تبریز میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا