جهش ۵۹ رتبه ای دانشگاه تبریز در دنیا در مدت یک سال/ کسب رتبه ششم کشور

رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه تبریز، از بهبود جایگاه دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی جهانی یو.اس.نیوز 2023 خبر داد و گفت: دانشگاه تبریز در مدت یک سال جهش 59 رتبه ای در بین دانشگاه های دنیا داشته است.

به گزارش ارک خبر،رسول زوارقی دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: در رتبه‌بندی جهانی یو.اس.نیوز ۲۰۲۳ دانشگاه تبریز با کسب امتیاز ۴۷٫۷ توانست رتبه جهانی ۶۲۵ را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این نظام رتبه‌بندی جهانی، رتبه این دانشگاه در سطح آسیا ۱۳۹ و در سطح ایران رتبه ششم را بدست آورده است.

رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه تبریز، در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز در یو.اس.نیوز ۲۰۲۲ با کسب امتیاز ۴۷٫۱ توانسته بود رتبه جهانی ۶۸۴ رتبه ۱۵۵ آسیا و هفتم ایران را کسب نماید، تصریح کرد: رتبه دانشگاه تبریز در یو.اس.نیور ۲۰۲۱، ۸۳۱ گزارش شده بود و از این رو می توان گفت که رتبه دانشگاه تبریز نسبت به گزارش یو.اس.نیوز ۲۰۲۲، ۵۹ رتبه و نسبت به گزارش یو.اس.نیوز ۲۰۲۱، ۲۰۶ رتبه بهبود یافته است.

به گفته وی؛ دانشگاه تبریز در رتبه بندی موضوعی این نظام رتبه بندی نیز توانسته است رتبه های درخشان جهانی را بدست آورد.*

لازم به ذکر است که در رتبه‌بندی جهانی یو.اس.نیوز ۲۰۲۳، ۲۰۱۱ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی برتر از ۹۵ کشور ارزیابی و رتبه‌بندی شده‌اند. بر اساس اطلاعات مندرج در این پایگاه، صرفاً مؤسسه‌هایی در این نظام، ارزیابی می‌شوند که دست‌کم ۱۲۵۰ مقاله در پنج سال گذشته (از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی) در نمایه‌نامه «وب آو ساینس» داشته باشند.

داده‌های ارزیابی این نظام رتبه‌بندی جهانی، با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس» (ناشر پایگاه‌های «وب آو ساینس» و «این‌سایتس») گردآوری می‌شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا