معیار قوه قضائیه برای برخورد با آشوبگران حق و قانون است

رئیس قوه قضائیه گفت: معیار قوه قضائیه برای برخورد با آشوبگران حق و قانون است و از این اصل کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای صبح پنج شنبه در جمع کارکنان و قضات خراسان جنوبی اظهار کرد: باید خداوند را شکر کنیم که در یک جایگاه حقوقی و برای امنیت جامعه و گرفتن حق مظلوم و صلح و سازش و … به مردم ایران خدمت رسانی می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه خدمت به مردم ایران یک شکر واقعی نیاز دارد، بیان کرد: اگر خدای نکرده غفلت کرده و شئونات قاضی و … را مراعات نکردیم خسارت زیادی برای مردم، انقلاب و کشور به وجود خواهد آمد.

دشمن از ضعف ما بهره می‌گیرد

اژه‌ای با اشاره به التهابات ۵۰ روز اخیر گفت: دشمن از ضعف‌های داخلی بهره گرفته و برای بسیاری از افراد شناختن حق و باطل را سخت کرده است، گفت: دشمن جای ظالم و مظلوم و حق و باطل را تغییر داده و ضعف‌های داخل کشور را بسیار بزرگ نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: دشمن می‌خواهد با بازی کردن با افکار و عمومی و یک جنگ روانی استفاده کند و با خیال خود حرکت رو به جلوی انقلاب را متوقف کند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دشمن در قالب یک جنگ ترکیبی این اقدامات را انجام می‌دهد، بیان کرد: باید از همین شرایط نیز فرصت آفرینی کرده و ایراد و اشکالات خود را شناسایی کرده و بر طرف کنیم.

اژه‌ای با اشاره به اینکه اگر ضعف خود را بر طرف کنیم این اغتشاشات تبدیل به فرصت می‌شود، گفت: نباید بگذاریم دشمن با یک چهره فریبکارانه در ذهن جوانان اثر منفی بگذارد و واقعیت‌ها را تحریف کند.

دو دیدگاه در مورد برخورد با آشوب‌های اخیر

وی با بیان اینکه دو مطالبه در مورد مسائل اخیر و اغتشاشات وجود دارد، اظهار کرد: از یک طرف عده‌ای در بخش‌های مختلف مطالبه برخورد سریع و اشد مجازات برای اغتشاشگران را دارند و برخی می‌خواهد همه آزاد شده و با رأفت با آنان برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه با معیار قرار دادن قانون و عدل و به دور از احساسات با این موضوع برخورد خواهد کرد، افزود: ما در این زمینه با دقت و با سرعت عمل خواهیم کرد.

وی گفت: با هر کس امنیت مردم را بر هم زده و تیغ بر روی مردم و حتی پلیس کشیده است طبق قانون برخورد خواهیم شد وگرنه مسئول خواهیم بود.

اژه‌ای با بیان اینکه رفتارهای خشن با پلیس و چادر از سر ناموس مردم کشیدن قابل اغماض نیست، یادآور شد: در برخورد با هر کس با جریان‌های تابلو دار انقلاب ارتباط داشته و با همکاری آنان اقدام به براندازی کرده کوتاهی نخواهیم کرد.

ارفاقات قانونی برای افراد پشیمانِ فریب خورده

وی با بیان اینکه اما اگر کسی واقعاً فریب خورده و دست به جنایت نزده است از ارفاقات قانونی برخوردار خواهد شد، ادامه داد: خیلی‌ها ابراز پشیمانی کرده و جنایتی مرتکب نشده‌اند که شیوه برخورد با آنان متفاوت است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات قضات و … گفت: نهایت تلاش خود را برای حل این مشکلات خواهیم شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا