کاهش ۲۵ برابری سطح پوشش بیمه کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی استان از ۲۵۰ هزار هکتار در سال گذشته به ۱۰ هزار هکتار تا این موقع از سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش ارک خبر،اکبر فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه صندوق بیمه کشاورزی نتوانسته آن گونه که باید به تعهدات خود عمل کند تا کشاورزان را در سنوات آتی مشتاق به بیمه محصولات خود شوند بنابراین این موضوع موجب افت عملکرد این صندوق و کاهش سطح پوشش بیمه در سطح استان شده است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی این استان در معرض انواع تهدیدات قرار دارد، اظهار داشت: در صورت پیش آمدن هر رخداد خسارت‌زایی، کشاورزان به دستگاه های مختلف مراجعه خواهند کرد و به دلیل عدم پیش بینی منابعی خارج از بیمه، اقدام کمک کننده دیگری برای جبران خسارت کشاورزان دور از ذهن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، پرداخت ۷۰ درصد غرامت در مقایسه با عدم بیمه را به نفع کشاورزان دانست و گفت: با توجه به اینکه در کنار افزایش حق بیمه در سال جاری، تعهدات بیمه نیز افزایش یافته و بالابردن سطح پوشش بیمه در جهت منافع کشاورزان است.

فتحی، با اشاره به تخصیص تسهیلات بانکی به بخش امور دام، ادامه داد: در این زمینه مقرر شده بود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک مرکزی در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد که متاسفانه ۱۰ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت و تسهیلات پرداخت شده برای امور دام و مرغداری ها از محل همین اعتبار است.

وی یادآوری کرد: وزیر جهادکشاورزی برای احیای ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی باقی مانده تلاش می کند که به محض تحقق آن، این تسهیلات در اختیار فعالان این بخش قرار می گیرد.

آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که حدود یک سوم آن آبی و بقیه به صورت دیم کشت می شود.

تولید سالانه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی به پنج میلیون تن می رسد و این خطه یکی از قطب های کشاورزی ایران محسوب می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا