فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده آغاز شد

اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با امکان ثبت‌نام و انتخاب خودروی سمند «سورن پلاس پایه گاز سوز» با سطح آلایندگی یورو ۵ در سامانه نوسازی ناوگان آغاز شده است.

به گزارش ارک خبر،فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده پس از گذشت پنج ماه توقف در سال ۱۴۰۱، متقاضیان نوسازی فعال شده است.

یکی از اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل درون شهری برای افزایش سطح ارائه خدمات به شهروندان از یک سو و کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت از سوی دیگر نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل درون شهری است که برای تحقق آن لازم است نسبت به هماهنگی میان ارکان اجرایی طرح از جمله شرکت خودرو ساز برای تامین خودرو اقدام شود.

با توجه به حذف خودرو سمند و پژو ۴۰۵ از سبد تولیدی شرکت ایران خودرو در عمل نوسازی ناوگان تاکسی درون شهری متوقف شده بود که طبق پیگیری‌ها توسط اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، این شرکت نسبت به معرفی خودرو سمند «سورن پایه گازسوز» به عنوان جایگزین در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کرده است.

با وجود گذشت بیش از هشت ماه از سال، خودرو معرفی شده توسط سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری تایید نشده بود و این موضوع اعتراض گسترده تاکسیرانان و شهرداری‌های کشور را به دنبال داشته و اسباب توقف کامل فرایند نوسازی را در حوزه تاکسیرانی موجب شده بود.

با رفع این مشکلات و صدور تأئیدیه‌های لازم برای شماره گذاری این خودرو با کاربری تاکسی، طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با امکان ثبت نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گاز سوز با سطح آلایندگی یورو ۵ با قیمت ۲میلیارد و ۷۳۱میلیون و ۷۶۵هزار ریال از ۲۶ آذر همزمان با روز ملی حمل و نقل در سراسر کشور در سامانه نوسازی ناوگان (طرح تاکسی ستاد) آغاز شده است.

متقاضیان نوسازی خودروی فرسوده تاکسی می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های تاکسیرانی و حمل و نقل شهرهای خود نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک لازم اقدام کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا