ذخایر سرم تا دوماه آینده به ۱۰۰ درصد می‌رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ذخایر سرم در حال حاضر از ۳۳ درصد به ۵۷ درصد رسیده است و تا دو ماه آینده این ذخایر به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

به گزارش ارک خبر،بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگوی با اشاره به تأمین سرم مورد نیاز کشور گفت: سرم به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ذخایر سرم در حال حاضر از ۳۳ درصد به ۵۷ درصد رسیده است و تا دو ماه آینده این ذخایر به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیری که اندیشیده شده است، سال آینده مشکل و کمبود در زمینه سرم و داروها نخواهیم داشت.

کمبود برخی اقلام دارویی پرمصرف در فصول سرد سال و نیز سرم در کشور که به گفته مسئولان به دلیل شیوع زودرس بیماری آنفلوآنزا از سویی و تخلف برخی شرکت های دارویی در تولید و تامین بازار رخ داد، اوایل فصل پاییز تذکر رییس جمهور را به دنبال داشت ؛ آیت الله رئیسی پس از استماع گزارش وزارت بهداشت در این خصوص به این وزارتخانه دستور داد تا با فوریت نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

مشکل کمبود سرم و داروها با راه اندازی خطوط جدید سرم سازی در برخی شرکت های دارویی و نیز سه شیفته شدن فعالیت آنها رفع شد و بخشی از نیاز کشور نیز از طریق واردات پوشش داده شد.

همچنین پیش از این گمرک از تولیدکنندگان دارو عوارض ۹ درصدی دریافت می‌کرد که مبلغ بالایی بود و با تصویب ستاد تنظیم بازار  این عوارض به یک درصد کاهش یافت. با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده و کاهش عوارض گمرکی، شاهد افزایش  تولید داخلی دارو خواهیم بود.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با توجه به مصرف بالای سرم در کشور، باید ماهانه هفت میلیون سرم تولید کنیم اما به دلیل نیازی که در کشور وجود دارد، علاوه بر آن  ماهانه ۶۰۰ هزار سرم هم  وارد می‌کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا