هدف ما ارائه بیشتر ین خدمات با کیفیت بهتر به همکاران آموزش و پرورش است

منتجب رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان: هدف ما ارائه بیشتر ین خدمات با کیفیت بهتر به همکاران آموزش و پرورش است هدف ما ارائه بیشتر این خدمات با کیفیت بهتر به همکاران آموزش و پرورش است

به گزارش ارک خبر :گردهمایی معاونین پشتیبانی و کارشناسان امور رفاهی آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور سید علی مدینه معاون پژوهش ، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و مهدی منتجب رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان در پنجمین روز از دی ماه سال جاری در سالن نقش جهان خانه معلم شماره ۳ برگزار شد.

در این نشست یک روزه موضوعات مرتبط با حوزه‌های رفاهی از جمله :اسکان نوروزی معلمین و خانواده‌های آنان ، ،وام های قرض الحسنه، فرهنگ کارت ، خدمات بهداشتی و درمانی ، بیمه های سلامت و تکمیلی و غیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت در پایان این نشست دکتر علی مدینه و مهدی منتظر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شرکت و به سوالات مطرح شده پاسخ گفتند.

منتجب رئیس اداره امور رفاهی آموزش و پرورش استان در سخنانی به اهمیت تسهیلات و خدمات رفاهی که به کارکنان آموزش و پرورش استان ارائه می گردد اشاره نمود و افزود :تمام هدف ما ارائه خدمات بیشتر و بهتر به همکاران است تا خدمات همکاران را ارج نهیم و بدانند که ما به فکر آنها هستیم و به عنوان نمونه در تابستان سال جاری ۲۴ هزار خانواده یا ۹۲ هزار نفر را اسکان داریم یا در همکاری با هیئت های مذهبی شهر اصفهان از فرش های آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار دادیم و حتی برای مو کب های اربعین به آنها کمک کردیم.

وی در بخش دیگری با ذکر اینکه اداره تعاون و رفاه در استان اصفهان به ۱۵۰ هزار معلم ارائه خد مت می‌نماید تاکید نمود:هم اکنون با دارا بودن پنج خانه معلم در اصفهان و ۲۰خانه در سطح شهرستان ها و همچنین یک مرکز اقامتی جهت بیماران به نام مرکز نوید و ۶ مرکز درمانگاهی در خدمت معلمین عزیز هستیم..

مدینه معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص انگیزه و هدف از برگزاری این نشست گفت:هر ساله سه ماه قبل از نوروز این گردهمایی را به منظور هماهنگی در خصوص اسکان نوروزی همکاران معلم ، مباحث وامهای قرض الحسنه ، سفرهای زیارتی و سیاحتی شمال و جنوب و مشهد مقدس و ….. برگزار می‌کنیم تا هماهنگی‌های لازم را در این خصوص به عمل آوریم و این هماهنگی ها را حتی با سرایدار ها و مدیران مدارس و مدیران شهری نظیر آتش‌نشانی و مدیران شهرداری هم خواهیم داشت.

مدینه در پاسخ به این سوال که چه خدماتی را در حوزه رفاهی به معلمین و همکاران خود ارائه می نمائید اظهار داشت،این حوزه بحث در مورد تسهیلات و رفاه معلمین را بر عهده دارد خدمات درمانی ، پرداخت وام های قرض الحسنه ، ارائه خدمات بیمه گردشگری و اسکان معلمین از جمله خدماتی است که توسط این اداره به معلمین عزیز ارائه می شود.

به عنوان مثال در حوزه درمان دارای یک کلینیک شبانه روزی در هشت بهشت و ۶ کلینیک هم در شهرهای مختلف استان داریم. و با هماهنگی بیمه دانا به شکل کاملاً رایگان مشکلات راپیگیری می‌کنیم یا در بحث بیمه علاوه بر بیمه تکمیلی درمان، بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث ، بیمه خودرو و غیره برای همکاران داریم .

همچنین در خصوص وام و تسهیلات همه ادارات صندوق وام ضروری دارند و سه برابر موجودی به هر عضو وام میدهند در کنار آنان صندوق های قرض الحسنه قرار دارد که به همکاران در این خصوص خدمت ارائه می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که از امکانات و تسهیلات سایر ادارات و ارگان ها برای معلمین استفاده میکنید یا خیر ؟ تصریح نمود:این اتفاق کمتر بوده ولی اگر سازمان ها یا نهادی با ما تفاهم نامه امضا کنند از این امر استقبال می‌کنیم اما می‌توان با تعاملات بیشتر این پدیده را گسترش دادو چنانچه سازمان ها یا نهاد ها مایلند از خدمات خانه های معلم استفاده نمایند و در مقابل هم خدمت خاصی به ما ارائه کنند ما استقبال می کنیم .

وی با تأکید بر اینکه همه ما حداقل ۱۲ سال در آموزش و پرورش درس خوانده ایم و همه ما به آموزش و پرورش بدهکار هستیم افزود :اگر بتوانیم به مجموعه آموزش و پرورش خدمت کنیم موجب رشد و تعالی مدرسه و آموزش و پرورش و به عبارتی موجب رشد و تعالی شهرمان می گردیم .همه ما به نوعی از امکانات آموزش و پرورش استفاده میکنیم و کمتر وقت می گذاریم که همکاران و معلمین آموزش و پرورش را شارژ کنیم و اگر حال معلم خوب باشد حال شهرمان خوب می شود و خواهان این مسئله هستیم که دیگر دستگاه‌ها هم در این جهت ما را یاری کند.

دکتر مدینه با مقایسه تسهیلات و خدمات رفاهی که به معلمین استان اصفهان و سایر استانها ارائه میگردد اعلام داشت:استان اصفهان در کشور همواره پیشتاز و پیشرو بوده است

همین بحث بیمه دانا را آموزش و پرورش اصفهان پیشنهاد کرده و یا به عنوان مثال پرداخت هزینه عینک و دندانپزشکی در سالهای قبل در قراردادها نبوده یا فرهنگ کارت در اصفهان پیشنهاد شده و در هیچ استانی تاکنون نبوده است.

از ما خواسته اند که آن را در سطح کشور ارائه دهیم ،در مجموع اگر رتبه ما در کشور اول نباشد اما جزء اولین ها هستیم .

اگر معلم در اولویت اول دیده شود؛ وضعیت کشور هم بهتر می‌شود .جایگاه معلم ویژه است و این امر در سیره اهل بیت هم دیده می‌شود.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به حدیث 《من علمنی حرفا” فقد سیرنی عبدا »بر جایگاه ویژه معلم تاکید نمود و خاطرنشان ساخت:هرچه جایگاه معلم در کشور و جامعه ما بالاتر و بهتر دیده شود کشور وضعیت و حال بهتری خواهد داشت و قطعاً در کشورهای دیگر توجه ویژه ای به معلم ها دارندو آنها را بالاتر از اساتید دانشگاه و پزشکان می بینند و باید آنچه را در توان داریم در طبق اخلاص گذاشته و به پای معلمان بریزیم.

خبرنگار:شهرزادبهادری

 

دکمه بازگشت به بالا