تداوم بارش در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور و ماندگاری توده هوای سرد در غالب نقاط نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ارک خبر،صادق ضیاییان در گفت و گویی درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۴ دی) با نفوذ سامانه بارشی به کشور دراستان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، مرکزی و جنوب زنجان بارش باران و در نواحی جنوب غرب کشور گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه(۲۵ دی) علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از غرب فارس، زنجان، قم، مرکزی، البرز، تهران، سمنان  اصفهان و به‌تدریج در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش ادامه خواهد داشت. در استان‌های ساحلی دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (۲۶ دی)  در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب کشور در برخی نواحی جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارندگی انتظار می‌رود. چهارشنبه(۲۷ دی) نیز در مناطقی از جنوب کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان تاکید کرد: توده هوای سرد طی روزهای شنبه و یکشنبه(۲۴ و ۲۵ دی) در غالب مناطق نیمه‌شمالی کشور ماندگار است.

وی افزود: طی سه روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای شنبه و یکشنبه همچنین سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ دی ) ابری در بعضی ساعت‌ها بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای صفر و روز  دوشنبه ( ۲۶ دی‌ ) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۴ و ۲۵ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد با دمای ۱۹- و ۱۴-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا