برف و باران در جاده‌های ۱۷ استان کشور / سفرهای غیرضروری را لغو کنید

رئیس پلیس راه کشور از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۷ استان کشور خبرداد و از مردم خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش ارک خبر،سردار حسن مومنی در گفت‌وگو، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از پلیس راه‌ استان‌های سراسر کشور حاکی از آن است که در حال حاضر  شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، کردستان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، زنجان، قم، فارس، اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال وبختیاری هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: لازم است در این شرایط رانندگان از تردد غیرضروری پرهیز کنند. همچنین در طول مسیر نیز با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از سبقت غیرمجاز پرهیز کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ و استفاده از آن در مسیرهای برفگیر الزامی است.

مومنی وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را روان اعلام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته نسبت به روز قبل ترددهای جاده‌ای حدود ۴.۵ درصد کاهش داشته است که بارش برف و باران در این کاهش بی‌اثر نبوده است. در حال حاضر همانطور که گفتم تردد در تمامی محورها روان است و تنها در محدوده کمرد آزادراه پردیس – تهران شاهد ترافیک پرحجم اما روان هستیم.

کدام جاده‌ها مسدود است؟

رئیس پلیس راه کشور درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان – ایرانشهر نیز همچنان مسدود است. از دیگر محورهای غیرشریانی مسدود نیز می‌توان به محورهای پونل  – خلخال، جاسک – بشاگرد، ابهر – خدابنده،   لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، شمشک – دیزین و گنجنامه – تویسرکان اشاره کرد.

وی بار دیگر از مردم خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و گفت: در صورت الزام به سفر لازم است رانندگان قبل از شروع سفر با شماره ۱۲۰ تماس گرفته و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا