فرشکاران: آذربایجان شرقی نیازمند طرحی نو برای ارتقاء بهره وری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: استان نیازمند طرحی نو برای ارتقاء بهره وری و خلق ارزش افزوده در تمام زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش ارک خبر،محمد فرشکاران صبح امروز در نخستین جلسه اتاق فکر بهره وری استان اظهار کرد: یکی از مباحث اساسی در موضوع بهره وری حرکت توام با همبستگی و همدلی است که در بستر شفافیت و اطلاع رسانی دقیق اتفاق می افتد.

وی افزود: سیاستگذاری های کلان نسبت به منابع موجود صورت می‌‎گیرد؛ مشکلات، تضارب آراء و منافع هم وجود دارد که البته لازمه رشد هستند، اما نباید قائم به منافع فردی و شخصی باشیم.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان ساخت: مسائل، موانع و متغیرهای پنهان و آشکار زیاد و وظیفه ما شناختن، شناساندن و رفع این مسائل است؛ نباید اجازه دهیم عنان کار را متغیرها در دست بگیرند و در تصمیم گیری های ما تاثیر داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آذربایجان شرقی نیازمند طرحی نو برای ارتقاء بهره وری و خلق ارزش افزوده در تمام زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که در این زمینه پیشنهادات ارزنده از سوی نخبگان استان باید ارائه شود.

وی متذکر شد: استان و همه پتانسیل‌ها و توانمندی هایش متعلق به خود ما است؛ اگر نتوانیم مشکلاتش را حل کنیم، مقصر خودمان هستیم؛ رفع تکلیف به کار نمی‎آید و پاک کردن صورت مسئله، مسائل را حل نمی‎کند.

فرشکاران همچنین بر لزوم نهادینه کردن بحث مطالبه گری در حوزه بهره وری اقتصاد کلان تاکید کرد.

در این جلسه که به همت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، نخبگان دانشگاهی، اقتصادی و فرهنگی به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقاء بهره وری در استان پرداختند که تدوین طرح جامع بهره وری استان، استقرار نظام فرهنگ سازمانی، توجه به آینده نگاری و آینده پژوهی و استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، از جمله آنها بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا