تولید ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز تولید می شود، گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کارخانه در استان در حال ساخت است.

به گزارش ارک خبر،صابر پرنیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که سازمان صمت سازمانی مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است، اظهار کرد: با توجه به این که ۵۰ درصد مباحث اشتغال و اقتصاد در جامعه مربوط به سازمان صمت است بنا بر این این سازمان وظیفه سنگینی در حوزه اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم دارد.

وی افزود: باید برای اقتصاد پایدار استان تلاش ویژه ای انجام دهیم و اقتصاد استان را به گونه ای قدرتمند کنیم که برگی ماندگار برای رشد و توسعه استان ایجاد کنیم.

پرنیان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاران برای رشد و توسعه اقتصادی استان ادامه داد: باید با احداث کارخانه های بزرگ جایگاه بخش تولید، صادرات و تولید ثروت را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت های بالای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کارخانه در استان در حال ساخت است.

پرنیان اضافه کرد: در حال حاضر ۵ درصد شیشه دنیا در تبریز تولید می شود و همچنین آذربایجان شرقی در بخش خصوصی فولاد رتبه نخست را دارد.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی را به قطب مس کشورهای اطراف تبدیل می‌کنیم، افزود: بیشترین کارخانه های چرم منطقه در تبریز فعالیت می کنند و تبریز پایتخت شیرینی و شکلات کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افتتاح ۲۱۰ کارخانه جدید در استان خبر داد و گفت: در بخش های صنعت، معدن و تجارت حرکت بزرگی شروع شده است.

پرنیان تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات داخلی‌سازی می شود و محصولات داخلی با محصولات کشورهای اروپایی قابل رقابت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره جنگ رسانه ای و فضایی که دشمن با تبلیغات نادرست برای جامعه ترسیم کرده است، افزود: با تحولاتی که در حوزه اقتصادی در حال شکل گیری است در آینده شاهد اقتصادی قوی و درخشان خواهیم بود

پرنیان با بیان این که در حوزه معدن کارهای بسیاری خوبی در استان انجام می شود، اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه امسال تا هفته گذشته ۱۰۰ معدن راکد و بلاتکلیف را سلب صلاحیت کردیم.

وی با بیان این که در حوزه صنعت و معدن گام های بزرگی برداشته شده است، ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی در یک سال گذشته ۲۴ رویداد مهم در استان انجام شده که امیدواریم با این اقدامات مهم خیز بلندی برای صادرات در استان برداریم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا