ثبت بیش از ۸۹۳ هزار تولد و ۴۶۲ هزار فوت از ابتدای سال

آمارهای سازمان ثبت احوال کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ واقعه ولادت و۳۴۷ هزار و ۴۵۰ واقعه فوت در کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش ارک خبر، از ابتدای فروردین امسال تا پایان دی، ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ واقعه ولادت در کشور اتفاق افتاد و تولد این افراد ثبت شد و از این میزان تولد، ۴۶۲ هزار و ۵۸ پسر و ۴۳۱ هزارو ۷۲۸ دختر بودند.

از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش ۱۰ هزار نوزاد به نام مبارک «علی» نام‌گذاری شده‌اند. از ابتدای امسال تاکنون بسیاری از ایرانیان اسامی «علی، امیرعلی، علیرضا و محمدعلی» را برای نوزادان پسر خود انتخاب کردند. در واقع تاکنون نام «علی» برای ۱۰ هزار و ۱۵۷ نوزاد، «امیرعلی» برای ۱۱ هزار و ۵۴۵ نوزاد، «علیرضا» برای چهار هزار و ۴۰۳ نوزاد و «محمدعلی» برای دو هزار و ۴۴۱ از سوی خانواده‌های ایرانی انتخاب و در سازمان ثبت احوال ثبت شده است و در مجموع بیش از ۳۰ هزار اسم با عناوین یادشده در پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندان خود ولادت آنها را در ثبت احوال ثبت کنند

بر اساس قانون، خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندان خود ولادت آنها را در ثبت احوال ثبت کنند و ملاک ثبت و تاریخ ولادت بر اساس گواهینامه ولادت است که از سوی بیمارستان به خانواده‌ها داده می‌شود.

اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می‌شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند و اگر ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

 

مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است

همچنین بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال، در ۱۰ ماهه امسال ۳۴۷ هزار و ۴۵۰ نفر فوت کردند و فوت آنها ثبت شده است.

مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می‌شود.

در ۱۰ماهه سال ۱۴۰۱ هم ۴۴۱هزارو ۴۱۹ واقعه ازدواج اتفاق افتاده و به ثبت رسیده است همچنین در همین مدت، ۱۶۸ هزار و ۲۴۴ واقعه طلاق ثبت شده است.

در ۱۰ماهه امسال در استان تهران در مجموع ۱۱۵هزارو ۲۶ واقعه ولادت، ۵۱ هزار و ۷۵۴ واقعه فوت، ۵۲ هزار و ۹۵۶ ازدواج و سه هزارو ۷۲۱ مورد طلاق رخ داده و ثبت شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا