دشمن برای مقابله با دینداری متوسل به ابزارهای جدید ارتباطی شده است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن برای مقابله با دینداری و تاثیرات معنوی مسجد متوسل به ابزارهای جدید ارتباطی برای مبارزه با این سنگر اسلام شده است.

به گزارش ارک خبر،روح الله متفکر آزاد روز پنجشنبه در سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در تبریز با اشاره به نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: مجلس برای تقویت سنگر مسجد در بودجه سال آینده رقمی برای مساجد تصویب و برای تصویب به شورای نگهبان ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه مساجد قرار گاه و محل تلاقی نیروهای معتقد و وفادار به انقلاب است، گفت: در مساجد کارهای بزرگ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انجام می‌شود بر این اساس دشمن می‌خواهد مانع این کارایی شود.

وی با اشاره به تحریم دانشمندان ایران اسلامی در حوزه های مختلف گفت: دشمن از فعالیت های موفق جمهوری اسلامی می ترسد زیرا که اگر اثبات شود جامعه را می توان با دین اداره کرد مردم دنیا به پا خواهد خواست که چرا ما را از دین جدا کردید.

وی با تاکید بر سازماندهی مکتبی مساجد ادامه داد: جامعه اسلامی موجود زنده است که سلول های آن مساجد می باشد و بازگشت به مساجد باید اتفاق بیفتد تا سلول اولیه فعال بماند.

متفکر آزاد اظهارکرد: مساجد مرکز ثقل و محلی برای افزایش ارتباط مردم با حاکمیت است بر این اساس محل ارائه راهکار و نقد سازنده باید مساجد باشد.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به مساجد بازگشت به محل رشد و شکوفایی است، گفت: باید فعالیت مساجد به گونه‌ای باشد که هرکس دچار مشکل می شود ابتدا به مساجد مراجعه کند.

متفکر آزاد ادامه داد: دشمن به دنبال نابودی سرمایه های اجتماعی است در حالی که زنده نگه داشتن بدنه اجتماعی کار مساجد و کانون های فرهنگی مساجد است.

مساجد و کانونها های فرهنگی مهمترین مرکز ثقل وحدت کشور هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به به جنگ نرم دشمنان نظام و هدف قرار دادن جوانان کشور، گفت: ابزار دشمن در جنگ نرم متفاوت است ولی با آشنا کردن جوانان نسبت به فهم و درک و برداشت درست از قرآن خواهیم توانست توطیه های دشمن را خنثی کنیم.

محمد فرشکاران افزود: مساجد و کانونهای فرهنگی مهم ترین مرکز ثقل وحدت در کشور هستند و باید از این ظرفیت عظیم فرهنگی هنری بیش از پیش بهره مند شد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقا و اعتلای فرهنگ باید به حرکتهای واقعی دست بزنیم، اظهار کرد: اگر همدلی و همنوایی در کشور باشد، کارها آسان است که نمود آن از مساجد است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، مساجد را مهمترین مراکز ثقل وحدت جامعه در جهت اقدامات توسعه ای موثر دانست.

وی اظهار کرد: مساجد خاستگاه عدالت خواهی و حرکت های موثر خودجوش مردمی بوده و اگر بخواهیم توان مساجد را بسنجیم کافی است انقلاب ۱۳۵۷ را به یاد آوریم.

وی افزود: پرورش یافتگان مساجد با روحیه خاص معنوی و انقلابی همواره نشان داده اند هر تلاش و اقدامی از مسجد نشات می گیرد برکت و خروجی بسیار مثمر ثمر و مفیدی خواهد داشت.

فرشکاران اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری که از دل مساجد برمی خیزند، رشد، اعتلا و ارتقای فرهنگی جامعه را تسریع کرده و با تربیت جوانانی مومن و متعهد آینده فرهنگی کشور را از تهاجمات بیگانگان و آسیب های مختلف در امان نگه می دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: ایمن ساختن روح و روان جامعه بویژه قشر جوان و آگاه‌سازی آنها به اهداف متعالی پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور کار راحتی نیست که در این عرصه ها مساجد همواره پیشتاز بوده اند.

وی ادامه داد: اهالی مسجد و جوانان انقلابی همواره ثابت کرده اند، می توانند با کمترین امکانات بیشترین توانمندی‌ها را ایجاد کرده و در جنگ های ترکیبی دشمنان پیروز میدان باشند.

فرشکاران ادامه داد: وظیفه ما حمایت همه جانبه از فعالیت های مساجد بوده و لازم است در جهت ارتقاء و اعتلای فرهنگ استان و کشور اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: توسعه فرهنگ جامعه امروز به همدلی و همنوایی وابسته است که نمود این همنوایی فعالیت های مساجد است و بچه های مسجد آشنایی کاملی با چنین موضوعاتی دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: فهم دقیق، برداشت صحیح و اجرای دستورات قرآن ما را در برابر همه توطئه های دشمنان بیمه خواهد کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ( فهما) آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: یک هزار و ۴۱۵ کانون فرهنگی هنری و بیش از ۶۵۰ کتابخانه و قرائتخانه در مساجد شهری و روستایی استان فعال است.

مرتضی شفیعی افزود: بیش از ۶۰ درصد کانونهای فرهنگی هنری درمساجد روستایی فعال است و ۲۵۰ کتابخانه مساجد مخزن دار هستند و بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز در صحن مساجد ارایه خدمات میدهند.

وی از مهم‌ترین اهداف برنامه های ستاد در استان را هویت‌بخشی، ساماندهی و شبکه‌سازی، جریان‌آفرینی فرهنگی و توانمندسازی فعالان مسجدی عنوان کرد.

شفیعی گفت: اگر به دنبال جریان سازی فرهنگی در حوزه های مختلف هستیم می توان از ظرفیت عظیم کانونهای مساجد که وسیع ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم محور است بهره مند شد.

به مناسبت سی امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از ۴۰ نفر از فعالان این ستاد که در شهرها و روستاهای استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند، تجلیل شدند.

دکمه بازگشت به بالا