اوحدی: همچنان 13نفر از حادثه دیدگان منا مفقود هستند/ سفر به کربلا بدون ویزا ممنوع است

خبرگزاری ارک – رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی یکی دیگر از مفقودان حادثه منا خبر داد و گفت: تعداد مفقودان کشورمان به 13 تن رسیده و امیدواریم هر چه زودتر هویت پیکرهای باقی مانده هموطنانمان شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا سعید اوحدی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم ترحیم شهید رکن آبادی در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
وی ادامه داد: از هر خانواده مفقودان حادثه منا دو نفر برای شناسایی اجساد مورد آزمایش انتخاب شدند و امیدواریم از طریق DNA هویت این افراد شناسایی شود.
درباره شناسایی پیکر علی اصغر فولادگر نیز گفت: خانواده ایشان در حال حاضر در عربستان هستند و امیدواریم هویت او نیز مورد احراز قرار گیرد.
اوحدی درباره این پرسش که آیا افرادی بدون ویزا برای زیارت اربعین حسینی از کشورمان خارج شده اند یا خیر؟ گفت: هر کسی به صورت غیرقانونی و بدون ویزا و گذرنامه از کشور خارج شود مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید مدارک مورد نیاز را برای خروج از کشور و ورود به عراق در اختیار داشته باشند و بدون ویزا و گذرنامه این سفر ممنوع است.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره امنیت زائران اربعین حسینی نیز گفت: کشور عراق امنیت زائران اربعین حسینی را برقرار کرده و از این لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی تاکید کرد به طور جد با افرادی که به صورت غیر قانونی از کشور خارج شوند برخورد خواهد شد و مسئولان ایرانی و عراقی به این موضوع اهتمام ویژه دارند.
بیش از سه هزار مسلمان، از جمله 465 ایرانی، در فاجعه منا به دلیل سوء مدیریت نیروهای سعودی کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا