سال گذشته ۷۸ هزار فقره انشعاب آب و فاصلاب در آذربایجان شرقی واگذار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در راستای تامین آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب، سال گذشته ۷۸ هزار و یک فقره انشعاب آب و فاضلاب در استان واگذاری و نصب شد.

به گزارش ارک خبر،محمد خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۹۸۰ فقره از این انشعابات در بخش خانگی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این شرکت در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان با دربرگیری چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
خانی در خصوص اهمیت سامانه های فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی گفت: توسعه شبکه فاضلاب در حال حاضر در ۲۰ شهر استان در حال اجرا بوده و با احداث بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سال گذشته، تعداد ۳۶ هزار و ۹۸۰ فقره انشعاب جدید فاضلاب در این استان به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم سازی محیط زیست، افزایش سطح بهداشت عمومی و ممانعت از آلودگی آب های زیرزمینی، خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی و اختصاص اعتبارات و مساعدت های ارگان های ذیربط برای اجرای این طرح ها شد.
خانی گفت: در زمان حاضر ۶۸ درصد از جمعیت شهری استان با یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۴۲ فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی بهره مند هستند که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا