شطرنج خارجی‌ها به نفع خمز/ پاکو چطور بر صدرنشین چیره شد؟

رقیب تراکتور یک هفته قعرنشین لیگ برتر باشد و هفته دیگر صدرنشین؛ پاکو خمز شیوه بازی را خوب بلد است!

به گزارش ارک خبر، تراکتور در حساس‌ترین و مهیج‌ترین بازی هفته با تک گل رضا اسدی از روی نقطه پنالتی، بر سپاهان، صدرنشین لیگ برتر غلبه کرد تا علاوه بر داغ کردن تنور صدر جدول برای قهرمانی، رقابت برای قرارگیری در رتبه چهارم و کسب سهمیه آسیایی در صورت حذف استقلال هم، نزدیک‌تر از همیشه دنبال شود.

اما سپاهان و مورایس که ۹ هفته بود شکستی را تجربه نکرده بودند، چطور برای سومین بار و شاید در بدترین برهه طعم تلخ شکست را چشیدند؟ سوالی که پاسخش را قطعا می‌توان از پاکو خمز یافت ولی سرمربی اسپانیایی و خبرنگاران حاضر در نشست خبری به قدری خوشحال و سرمست از نتیجه بازی بودند که ترجیح دادند کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی را به شادترین و انرژی مثبت‌ترین حالت ممکن بدون سوال و جوابی آن‌چنانی از روند فنی بازی بگذرانند.

اما پاکو واقعا چه کرد که تیم صدرنشین لیگ برتر در تبریز زمین‌گیر شد؟ پرس شدید و بازی از بالا اصلی‌ترین شیوه خمز در بازی با تیم قَدَر مورایس بود. موضوعی که باعث شد برترین خط حمله لیگ برتر نتواند دروازه قرمزها را باز کند. هم‌چنین مهم‌ترین مولفه بازی تراکتور که حتی سرخابی‌ها نیز از اجرای آن مقابل سپاهان ناموفق بودند، خراب کردن بازی حریف توسط تیم تحت امر پاکو خمز بود. در واقع سپاهان نتوانست بازی همیشگی خود را انجام دهد و دلیل این اتفاق نه از روی شانس، که به خاطر برنامه سرمربی تراکتور بود.

با اینکه مورایس مدعی بود تیمش بازی خوبی انجام داده ولی حتی خود وی هم قبول کرد شاگردانش بازی‌سازی همیشگی را نداشته‌اند. هم‌چنین دفاع‌های کناری سپاهان از جمله رامین رضاییان، آن نفوذ و چیرگی همیشگی را نداشتند که البته نباید از بازی خوب دفاع‌های کناری تراکتور هم در این زمینه گذشت.

هرچه هست با اینکه محمد عباس‌زاده پس از ثبت دبل در مسجدسلیمان قربانی این سبک از پاکو خمز شد ولی سرمربی اسپانیایی نشان داد با تجربه بالای خود آماده رویارویی با هر رقیبی است. حال رقیب تراکتور یک هفته قعرنشین لیگ برتر باشد و هفته دیگر صدرنشین؛ پاکو شیوه بازی را خوب بلد است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا