۴۱ هزار بیمار خاص زیر پوشش خدمات رایگان بیمه سلامت آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه انواع سرطان ها، دیابت، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز، اوتیسم، انواع پیوندهای کبد، قلب و بیماری‌های روانی مزمن، بیماری‌های قلبی عروقی در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است، گفت: ۴۱ هزار بیمار خاص در استان از خدمات رایگان بیمه بهره مند هستند.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا؛ وحید مجیدی گفت: یکی از مهم ترین خدمات بیمه سلامت در سال گذشته را تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اعلام و اظهار کرد: هدف از تاسیس این صندوق چتر حمایتی بیمه‌ای و درمانی برای بیماران صعب العلاج و بیماران خاص بوده و مسئولیت این صندوق به عهده مدیر عامل بیمه سلامت و در مراکز استان‌ها نیز با مدیر کل بیمه سلامت است، تمام تلاش ما در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب است که تلاش می کنیم بستگان مریض، غیر از رنج مریض داری هیچ دردی نداشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان، گفت: با توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۷ نوع بیماری خاص و سرطانی زیرحمایت این صندوق است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار خدمت برای ۵۷ نوع بیماری در خدمات این صندوق تعریف شده است تا بیماران از مزایای بیمه ای بهتر و حتی ویزیت بهره مند شوند با اینکه هزینه خدمات با هماهنگی وزارت بهداشت کاهش یافته است و بسیاری از خدمات حتی در بخش خصوصی تا حد رایگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه حدود هفت میلیارد تومان در بخش سرپایی برای بیماران خاص آذربایجان شرقی هزینه شده است، افزود: با احتساب هزینه های بستری و دارویی در مجموع هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۶ ماه گذشته برای بیماران صعب العلاج و خاص هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح جدید پرداخت هزینه اهدای کلیه از فرد زنده خبر داد و گفت: سال گذشته برای ۲۰ اهدا کننده ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده ایم.

مجیدی با بیان اینکه برای ۱۰۷ نوع بیماری در قالب پرداخت خسارت متفرقه هزینه هایی پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۴۹۵ پرونده پذیرش کرده ایم که حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه این تعداد پرونده است و از این تعداد یکهزار پرونده بررسی و ۱۲۰ میلیارد ریال در قالب خسارت متفرقه به بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی درباره نحوه برخورداری بیماران خاص و صعب العلاج از خدمات صندوق گفت: بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا توسط پزشک معالج با ثبت مشخصات خود در سامانه و پس از تایید معاونت درمان علوم پزشکی می توانند خدماتی از جمله ویزیت، آزمایشگاه و تصویربرداری را دریافت کنند و پرداختی آنها نزدیک به صفر خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح جدید پرداخت هزینه اهدای کلیه از فرد زنده خبر داد و گفت: سال گذشته برای ۲۰ اهدا کننده ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده ایم همچنین طبق اساسنامه صندوق تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای بیماران صعب العلاج تسهیلات چهار درصدی پرداخت می‌شود که از یک هزار و ۶۰۰ متقاضی یک هزار و ۱۷۰ نفر تاکنون ۶۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا