آیینه اخبار

قیمت طلا

قیمت طلا امروز (چهارشنبه) با توجه به نگرانی‌های مربوط به رکود که باعث حمایت از دارایی امن شده است،

-تاثیر خانه های خالی در قیمت مسکن

وجود ۱۱۰ هزار خانه خالی فقط در دو محدوده‌ شرقی و غربی تهران از سه پدیده‌ی رکودزا در بازار مسکن پایتخت حکایت دارد؛ چهار پنجم واحدهای ساخته شده در شهر جدید پردیس، خالی از سکنه است و بعضی افراد در پردیس ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ واحد مسکونی دارند.

-سودجوئی کاریابی های خصوصی

–  موضوع اجاره یا سوءاستفاده از کارت‌های بانکی است که متاسفانه شاهد آن هستیم که از سوی افراد سودجو بعضا با قیمت‌های بالایی هم اجاره می‌شود.

– اخذ مالیات از عایدی سرمایه

– درواقع مالیات بر عایدی سرمایه از سود خرید و فروش ملک، خودرو، ارز و طلا اخذ می‌شود و برخلاف دیگر مالیات‌ها اخذ آن براساس فرد محوری است و شامل مبلغ فروش منهای مبلغ خرید، کسر درصد تورم و محاسبه ضریب می‌شود.

– تاراج ماهی دریاها توسط چین

چین با هجده هزار قایق ماهیگیری ، ماهی های کشورهای بدهکار را تاراج می کند.

– توزیع داروی ضد بارداری در ایتالیا

ایتالیا داروهای ضد بارداری را بصورت رایگان برای زنان در هر سنی در دسترس قرار می دهد.

– شرکت مجدد جو بایدن در انتخابات

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ، به طور رسمی کمپین خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را آغاز کرد.

– یکی از کانون‌های در معرضِ انحراف در ادارات کار که در موارد بسیاری منجر به سرکیسه کردن کارگران و پیمانکاران می‌شود، موضوع کارهای سخت و زیان آور و تایید صلاحیت ایمنی است.

– در آستانه هفته کارگر، جامعه کارگری و نمایندگان آن بر مطالبات و حقوق خود پافشاری کرده و هرساله به شکل جدیدی آن را طلب می‌کنند.

– اختتامیه جشنواره فیلم کن را «روز اقدام و خشم» اعلام کردند و با این اعلام آنان انتظار می‌رود این رویداد بزرگ سالانه صنعت سینمای جهان و همچنین سایر نشست‌های فرهنگی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

– وزیر صمت فاصله زیاد بین تقاضا و عرضه خودرو، افزایش قیمت ارز و به دنبال آن تلاش عده‌ای برای خرید خودرو بابت حفظ ارزش دارایی و ایجاد تقاضای کاذب را از عوامل افزایش قیمت در بازار عنوان کرد.

– معاون شورای امنیت ملی روسیه به تقابل قدرت‌های اقتصادی و سیاسی در آمریکا اشاره کرد و گفت که این ممکن است ایالت‌هایی مانند تگزاس و کالیفرنیا را به فکر استقلال‌طلبی بیاندازد، او شخصا طرفدار تگزاس خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا