دشمن سلامت روان دانش‌آموزان را هدف گرفته است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تامین سلامت روان جامعه، گفت: متاسفانه دشمن طی ماه های اخیر سلامت روان دانش آموزان و خانواده ها را هدف گرفته است.

به گزارش ارک خبر،تراب محمدی روز یکشنبه در جمع تعدادی از دانش آموزان دختر تبریز به مناسبت هفته سلامت، یکی از مولفه های اصلی سلامت را سلامت روانی دانست و افزود: در حال حاضر دشمن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را دستاویز و جولانگاه اصلی خود برای ضربه زدن به سلامت اجتماعی تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس دشمن تمام سعی خود را می‌ کند تا سلامت روانی و روحی دانش آموزان را بر هم بزند که اگر به موقع نتوانیم این موضوع را کنترل کنیم، نتیجه این تهدیدات، متوجه سلامت جسم دانش آموزان نیز خواهد بود.

محمدی ابراز امیدواری کرد بتوان با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی، دانش آموزان را با بحث سلامت جسم و روان آشنا کرد تا در آینده یک جامعه سالم از تمام جهات و ابعاد داشته باشیم.

وی توجه به توصیه های بهداشتی را از مهمترین رویکردهای امنیتی، اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت: هفته سلامت فرصت بسیار خوبی برای طراحی و برنامه ریزی محتواهای آموزشی در خصوص انتقال هر چه بهتر مولفه های سلامت به دانش آموزان است.

محمدی ادامه داد: در این رابطه مربیان بهداشتی که در مدارس هستند باید با فعالیت های مختلف در این خصوص دانش آموزان را با الزامات بهداشتی آشنا کنند.

نهم تا ۱۶ اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و شعار امسال ” سلامت برای همه با پزشکی خانواده” است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا