هزینه قربانی حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام شد/ پرداخت هزینه با ارز حدود ۳۰ هزار تومانی

عربستان هزینه قربانی حج تمتع ۱۴۰۲ را ۱۹۲ دلار اعلام کرده است که با رایزنی مسؤولان حج و زیارت کشورمان با بانک مرکزی، زائران باید پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بابت قربانی حج امسال بپردازند.

به گزارش ارک خبر، هر ساله عربستان در آستانه آغاز عملیات اعزام زائران به حج تمتع، هزینه قربانی را اعلام می‌کند و‌زائران کشورهای مختلف هم باید این مبلغ را بپردازند.

بر اساس تصمیم سعودی‌ها، هزینه قربانی در حج تمتع امسال ۱۹۲ دلار اعلام شده است که این مبلغ قبل از صدور ویزا و مجوز ورود به این کشور از زائران خارجی دریافت می‌شود.

مسؤولان سازمان حج و زیارت نیز با مذاکرات صورت گرفته با دولت و بانک مرکزی، ارز حدود ۳۰ هزارتومانی برای آن اختصاص داده‌ و به این ترتیب هزینه قربانی حجاج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

این امر در حالی است که هزینه قربانی در عربستان که روز عید قربان به عنوان یکی از اعمال حج تمتع انجام می‌شود، در حج تمتع سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در سال ۹۸، یک میلیون تومان بود که اکنون این مبلغ بیش از ۲ برابر شده است.

هزینه حج تمتع سال جاری نیز با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده است و‌زائرانی که بیش از ۱۶ سال در انتظار تشرف به حج تمتع بوده و در سال‌های گذشته مبلغی تا یک میلیون تومان ودیعه‌گذاری کرده بودند، باید با هزینه ۴۳ تا ۱۳۹ میلیون تومان به این سفر معنوی مشرف شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا