آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی از زبان شهردار تبریز

شهردار تبریز از ادامه اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: از یک هزار دستگاه تاکسی جدید در مرحله نخست، تعداد ۷۰۰ دستگاه تحویل داده شده و در سطح شهر به خدمات رسانی مشغول هستند.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار با اشاره به اولویت‌های مدیریت فعلی شهرداری تبریز گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های این دوره، توجه به حوزه حمل و نقل عمومی و اثرات زیست محیطی ناشی از آن است که خوشبختانه با مساعدت و همراهی شورای اسلامی شهر در حال تحقق است.

وی ادامه داد: اولین گام در این زمینه، نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود که با برنامه ریزی های انجام یافته، در مرحله اول، یک هزاردستگاه تاکسی فرسوده از دور خارج می شوند.

شهردار تبریز افزود: این طرح با توجه به وضعیت درآمدی رانندگان محترم تاکسی انجام شد که طی آن وام ۱۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد به آنان اعطا شد.

وی همچنین یادآور شد: ۳۰۰ دستگاه تاکسی باقی مانده در طرح نوسازی نیز طی هفته های آتی به رانندگان محترم تحویل داده می‌شود.

هوشیار ضمن تاکید بر تاثیر نوسازی ناوگان حمل و نقل در کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: به واسطه اجرای این طرح، تبریز توانسته در بین کلانشهرها رتبه نخست نوسازی تاکسی ها را از آن خود کرده و در کنار آن، سال جدید را نیز با حداقل آلودگی هوا در میان شهرهای دیگر آغاز کند.

به گفته وی، ۳۰۰ دستگاه خودرو پیکان بالای بیست سال در تبریز فعالیت می کردند که در آلودگی محیط زیست تاثیر داشت و امروز شاهدیم طی ۴۵ روز نخست سال تبریز بین کلانشهرها پاک ترین کلانشهر معرفی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا