۱۹ مدرسه هشترود چشم‌انتظار مساعدت خیران

نماینده مردم هشترود و چاراویماق گفت: دانش آموزان ۶ مدرسه سنگی و ۱۳ مدرسه کانکسی در بخش نظرکهریزی از شهرستان هشترود چشم‌انتظار توجه دولت و مساعدت خیران مدرسه‌ساز هستند.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا «سیدحمزه امینی»  افزود: احداث مدارس شبانه‌روزی، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در این بخش ضروری و احداث مدرسه شبانه‌روزی دختران در روستای «آتش‌بیگ» و تجهیز مدرسه شبانه‌روزی پسرانه شهر نظرکهریزی از اولویت برخوردار است.

به گفته وی دانش‌آموزان این بخش مجبور هستند با طی مسافت‌های زیاد و در برخی موارد سخت‌گذر، خودشان را به شهر نظرکهریزی برسانند و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

«امینی» با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی رشته‌های تحصیلی نیز در این شهر وجود ندارد، اضافه کرد: از اداره‌کل نوسازی مدارس استان و خیران درخواست می‌شود تا در این شهر یا در روستاهای بزرگ از جمله «آتش‌بیگ» مدارس شبانه‌روزی با اولویت درخواست‌های دانش‌آموزان به ویژه در رشته‌های کشاورزی احداث کنند.

فرماندار هشترود نیز با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی این شهرستان با ۵.۸۶ متر از متوسط کشوری و استانی بالاتر است، گفت: ۱۵ مدرسه کانکسی(اتاقکی) در این شهرستان وجود دارد که بر اساس اعلام اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی تا مهرماه امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گفته «علیرضا توری» مدارس کانکسی(اتاقکی) در سرمای طاقت‌فرسای این شهرستان شرایط بسیار نامساعدی برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و خبر برچیده شدن مدارس کانکسی (اتاقکی) مستقل و بالای ۱۰ دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی در سال جاری بسیار مسرت‌بخش است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه هشترود با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد، اضافه کرد: بر اساس آنچه که در این جلسه اعلام شد، مهرماه امسال ۶۶ مدرسه کانکسی(اتاقکی) مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز استان برچیده می‌شود و سال آینده هم مدارس اتاقکی بالای ۱۰ دانش‌آموز در اولویت قرار می‌گیرد.

فرماندار هشترود این را هم گفت که ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدیدبنا نیاز دارند.

۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه‌تمام از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته و فصلی نو در زمینه مدرسه‌سازی رقم زده است.

بر همین اساس و با توجه به رویکرد عدالت‌محوری وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، انتظار می‌رود تا بخشی از مشکلات آموزشی نظرکهریزی هشترود مرتفع شود اما نیاز به مساعدت خیران در کنار اعتبارات دولتی همچنان احساس می‌شود.

بخش نظرکهریزی بین شهرستان‌های مراغه و هشترود قرار دارد و با ۱۰۳ روستا از توابع شهرستان هشرود است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا